جلد 1، شماره 76 و 77 - ( 2-1387 )                   شماره 76 و 77 صفحات 0-0 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

.. Not Available232. J Except Educ 2008; 1 (76 and 77)
URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1719-fa.html
شجاعی رویا. آشنایی با کاردرمانی (70تا 71-11-76 تا 77 - 1387). تعلیم و تربیت استثنایی. 1387; 1 (76 و 77)

URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1719-fa.html


، Nashriyeh2005@gmail.com
چکیده:   (2966 مشاهده)
اجرای آزمون تحلیل واریانس یک راهه و آزمون مقابله های شفه به سبب مزیت کاربرد در گروه های با حجم نابرابر نشان داد بین گروه آموزگاران مراکز آموزشی چند معلولتی در دو بعد فرسودگی هیجانی و نقصان تحقق شخصی با آموزگاران سایر مراکز آموزشی تفاوت معناداری وجود دارد (p<0/01) . و نیز بین ابعاد اقتدار دیگران از زیر مجموعه ی جنبه ی بیرونی سازه ی مسند مهارگری با بعد فرسودگی هیجانی از پدیده ی فرسودگی شغلی بین آموزگاران مراکز آموزشی استثنایی تفاوت معنی داری دارد (0/01;p&lt) . همچنین در آزمون t بین آموزگاران مراکز آموزشی استثنایی در بعد شخصیت زدایی تفاوت معناداری وجود داشت (0/05;p&lt)، اما فرسودگی شغلی بین آموزگاران مجرد و متأهل مراکز آموزشی استثنایی از نظر آماری معنادار نبود . تألیف جمعی نتایج این پژوهش مؤید آن است که بین گروه های نمونه ی پژوهش از نظر فرسودگی شغلی تفاوت وجود دارد و گروه آموزگاران مرکز چند معلولیتی از فرسودگی شغلی بیشتری- به ویژه در ابعاد فرسودگی هیجانی و نقصان تحقق شخصی – به نسبت سایر آموزگاران مراکز آموزشی استثنایی برخوردارند .
     
نوع مطالعه: ترجمه (پایان پذیرفته است) | موضوع مقاله: کاردرمانی
دریافت: 1398/11/2 | پذیرش: 1398/11/2 | انتشار: 1398/11/2 | انتشار الکترونیک: 1398/11/2

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.