، Nashriyeh2005@gmail.com
چکیده: (2966 مشاهده)
اجرای آزمون تحلیل واریانس یک راهه و آزمون مقابله های شفه به سبب مزیت کاربرد در گروه های با حجم نابرابر نشان داد بین گروه آموزگاران مراکز آموزشی چند معلولتی در دو بعد فرسودگی هیجانی و نقصان تحقق شخصی با آموزگاران سایر مراکز آموزشی تفاوت معناداری وجود دارد (p<0/01) . و نیز بین ابعاد اقتدار دیگران از زیر مجموعه ی جنبه ی بیرونی سازه ی مسند مهارگری با بعد فرسودگی هیجانی از پدیده ی فرسودگی شغلی بین آموزگاران مراکز آموزشی استثنایی تفاوت معنی داری دارد (0/01;p<) . همچنین در آزمون t بین آموزگاران مراکز آموزشی استثنایی در بعد شخصیت زدایی تفاوت معناداری وجود داشت (0/05;p<)، اما فرسودگی شغلی بین آموزگاران مجرد و متأهل مراکز آموزشی استثنایی از نظر آماری معنادار نبود . تألیف جمعی نتایج این پژوهش مؤید آن است که بین گروه های نمونه ی پژوهش از نظر فرسودگی شغلی تفاوت وجود دارد و گروه آموزگاران مرکز چند معلولیتی از فرسودگی شغلی بیشتری- به ویژه در ابعاد فرسودگی هیجانی و نقصان تحقق شخصی – به نسبت سایر آموزگاران مراکز آموزشی استثنایی برخوردارند .
نوع مطالعه:
ترجمه (پایان پذیرفته است) |
موضوع مقاله:
کاردرمانی دریافت: 1398/11/2 | پذیرش: 1398/11/2 | انتشار: 1398/11/2 | انتشار الکترونیک: 1398/11/2
ارسال پیام به نویسنده مسئول