جلد 3، شماره 79 - ( 4-1387 )                   شماره 79 صفحات 0-0 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

.. Not Available212. J Except Educ 2008; 3 (79)
URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1699-fa.html
سیفی محسن. تاب آوری، مخاطره و سازگاری افراد دارای اختلال های یادگیری (68تا 87-7-79- 1387). تعلیم و تربیت استثنایی. 1387; 3 (79)

URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1699-fa.html


، Nashriyeh2005@gmail.com
چکیده:   (2903 مشاهده)
این مقاله از مفاهیم مخاطره و تاب‌آوری به منظور شکل دادن ادراک ما در مورد اینکه چگونه داشتن‌ اختلال یادگیری بر پیامدهای غیرتحصیلی همچون‌ سازگاری هیجانی،عملکرد خانوادگی،مشکلات‌ نوجوانان در ترک تحصیل،سوء مصرف مواد و بزهکاری نوجوانان و سازگاری بزرگسالی تأثیر می‌گذارد،استفاده می‌کند.وجود اختلال یادگیری به‌ عنوان عامل مخاطره‌آمیزی که به خودی خود پیامدهای منفی یا مثبت را پیش‌بینی نمی‌کند،در نظر گرفته شده است.به بیان دیگر،سایر عوامل مخاطره‌آمیز و حمایتی،همان‌گونه که در ادبیات مورد تأکید قرار گرفته‌اند،با اختلال یادگیری برای تسهیل یا تشدید سازگاری تعامل دارند.این عوامل مخاطره‌آمیز و حمایتی،ممکن است ویژگی‌های درونی فرد یا ویژگی‌های بیرونی خانواده،مدرسه یا محیطهای‌ اجتماعی باشند.تلویحات گسترش مداخلات و حوزه‌های پیش‌گستر برای پژوهش‌های آینده نیز مورد بررسی قرار گرفته‌اند.
     
نوع مطالعه: ترجمه (پایان پذیرفته است) | موضوع مقاله: مشکلات يادگيري
دریافت: 1398/11/2 | پذیرش: 1398/11/2 | انتشار: 1398/11/2 | انتشار الکترونیک: 1398/11/2

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.