، Nashriyeh2005@gmail.com
چکیده: (2903 مشاهده)
این مقاله از مفاهیم مخاطره و تابآوری به منظور شکل دادن ادراک ما در مورد اینکه چگونه داشتن اختلال یادگیری بر پیامدهای غیرتحصیلی همچون سازگاری هیجانی،عملکرد خانوادگی،مشکلات نوجوانان در ترک تحصیل،سوء مصرف مواد و بزهکاری نوجوانان و سازگاری بزرگسالی تأثیر میگذارد،استفاده میکند.وجود اختلال یادگیری به عنوان عامل مخاطرهآمیزی که به خودی خود پیامدهای منفی یا مثبت را پیشبینی نمیکند،در نظر گرفته شده است.به بیان دیگر،سایر عوامل مخاطرهآمیز و حمایتی،همانگونه که در ادبیات مورد تأکید قرار گرفتهاند،با اختلال یادگیری برای تسهیل یا تشدید سازگاری تعامل دارند.این عوامل مخاطرهآمیز و حمایتی،ممکن است ویژگیهای درونی فرد یا ویژگیهای بیرونی خانواده،مدرسه یا محیطهای اجتماعی باشند.تلویحات گسترش مداخلات و حوزههای پیشگستر برای پژوهشهای آینده نیز مورد بررسی قرار گرفتهاند.
نوع مطالعه:
ترجمه (پایان پذیرفته است) |
موضوع مقاله:
مشکلات يادگيري دریافت: 1398/11/2 | پذیرش: 1398/11/2 | انتشار: 1398/11/2 | انتشار الکترونیک: 1398/11/2
ارسال پیام به نویسنده مسئول