جلد ۵، شماره ۸۲ - ( ۷-۱۳۸۷ )                   شماره ۸۲ صفحات ۰-۰ | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

., .. Not Available192. J Except Educ 2008; 5 (82)
URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1679-fa.html
شیرزاد کریم، شغلی کناری طیبه. تحقق نقش دروس نظری در افزایش کارایی حرفه ای دانش آموزان کم توان ذهنی (۶۲تا ۶۷-۷-۸۲- ۱۳۸۷). تعلیم و تربیت استثنایی. ۱۳۸۷; ۵ (۸۲)

URL: http://exceptionaleducation.ir/article-۱-۱۶۷۹-fa.html


۱- ، Nashriyeh2005@gmail.com
چکیده:   (۳۳۰۰ مشاهده)
توسعه‌ی حرفه‌ای فرآیند پویایی است که افراد را در ارزیابی مستمر،تجزیه و تحلیل و ترکیب‌ اطلاعات پیرامون بازار کار و خود درگیر می‌کند. اگرچه به علت تفاوت‌های فردی و شرایط زندگی‌ دانش‌آموزان کم توان ذهنی نمی‌توان رابطه‌ی معنی‌ داری میان فعالیت‌های توسعه‌ی حرفه‌ای و نتائج‌ اشتغال در بزرگسالی برقرار کرد اما پژوهش‌ها حاکی‌ از آن است که اشتغال آینده،عزت نفس،استقلال و امنیت شغلی دانش‌آموزان کم توان ذهنی به‌طور معناداری با اجرای برنامه آموزش شغلی در مدرسه و فعالیت‌های حرفه‌ای مرتبط است.این مقاله به تأثیر عملکرد درست عوامل اجرایی و آموزشی مدارس‌ اشاره دارد.امیدواریم این نوشتار تا حدودی نظرها را نسبت به هدف‌های مهم مهارت‌های حرفه‌ای‌ کودکان کم توان ذهنی تغییر دهد.
     
نوع مطالعه: مروری | موضوع مقاله: كم توان ذهني
دریافت: 1398/11/1 | پذیرش: 1398/11/2 | انتشار: 1398/11/2 | انتشار الکترونیک: 1398/11/2

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.