، Nashriyeh2005@gmail.com
چکیده: (3103 مشاهده)
این مقاله به مرور بر نیازهای مطالعاتی و کتابخانهای کودکان دارای دارای نیازهای ویژه خواهد داشت.نحوهی دسترسی به کتاب و نوع کتاب نهتها برای کودکان عادی بلکه برای کودکان دارای نیازهای ویژه از اهمیت خاصی برخوردار است و به نوع نیاز کودکی بستگی دارد.به وجود آوردن تغییراتی کوچک برای دسترسی آسان به مواد کتابخانهای و ایجاد تغییراتی در شکل و محتوای کتاب موجب یادگیری بیشتر،اعتماد به نفس بالاتر و فراگیری رفتارهای بهتری در این کودکان میشود.بهطور خلاصه چگونگی فراهمآوردن تغییرات در مقاله حاضر مورد بحث قرار خواهد گرفت. در سال 1971میلادی مجمع عمومی سازمان ملل متحد بیانیهی حقوق عام و خاص معلولان را به تصویب رساند.این سند نشانگر تلاشهای به عمل آمده برای کودکان معلول و تهیه و تدارک امکان دسترسی آگاهانه،مفید و متنوع آنان به کتابها و منابع مربوط است.این بیانیه همهی کشورها را ملزم میکرد به منظور برآوردن نیازهای کودکان معلول، امکانات فعلی را تغییر یا گسترش دهند و آنها را با نیازهای کودکان معلول منطبق سازند.
نوع مطالعه:
مروری |
موضوع مقاله:
عمومي دریافت: 1398/10/29 | پذیرش: 1398/10/29 | انتشار: 1398/10/29 | انتشار الکترونیک: 1398/10/29
ارسال پیام به نویسنده مسئول