، Nashriyeh2005@gmail.com
چکیده: (2884 مشاهده)
هدف از این پژوهش مقایسهی نمرات شیوههای فرزندپروری والدین و توانایی نوشتن در دانشآموزان دختر دارای نارسایی نوشتن و عادی پایهی چهارم ابتدایی است.روش مورد استفاده علی-مقایسهای و جامعهی آماری تمام دانشآموزان دختر پایهی چهارم ابتدایی شهر بهبهان است.روش نمونهگیری،خوشهای تصادفی بود که از کل مدارس ابتدایی،6 مدرسهی دخترانه و از هر مدرسه 5 دانشآموز عادی انتخاب و برای تعیین دانش آموزان دارای نارسایی نوشتن با استفاده از معیار تشخیصی و آماری انجمن روانپزشکی آمریکا(0002)،نظر معلمان، نمرهی املاء و انشاء و آزمون فلاحچای(1374)،30دانشآموز دختر دارای اختلال نارسانویسی غربالگری شدند.ابزار مورد استفاده پرسشنامهی ویژگیهای جمعیت شناختی و پرسشنامهی شیوههای فرزندپروری رابینسون بود که توسط والدین تکمیل شد. نمرات شیوههای مختلف فرزندپروری والدین در دو گروه کودکان عادی و نارسانویس متفاوت بود.والدین دانشآموزان عادی نمرهی بیشتری در شیوههای فرزندپروری مقتدرانه به دست آوردند.یافتههای فرعی پژوهش نشان داد بین سطح درآمد خانواده و سطح تحصیلات مادر و توانایی نوشتن دانشآموزان رابطهی معناداری وجود دارد.
نوع مطالعه:
اصیل پژوهشی |
موضوع مقاله:
مشکلات يادگيري دریافت: 1398/10/28 | پذیرش: 1398/10/29 | انتشار: 1398/10/29 | انتشار الکترونیک: 1398/10/29
ارسال پیام به نویسنده مسئول