جلد 9، شماره 87 - ( 12-1387 )                   شماره 87 صفحات 0-0 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

.. Not Available153. J Except Educ 2009; 9 (87)
URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1638-fa.html
بهمنی طاهره. مقایسه شیوه های فرزند پروری والدین و توانایی نوشتن در دانش آموزان دختر با نارسایی نوشتن و عادی پایه ی چهارم ابتدایی (14تا 21-2- 87 -1387). تعلیم و تربیت استثنایی. 1387; 9 (87)

URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1638-fa.html


، Nashriyeh2005@gmail.com
چکیده:   (2884 مشاهده)
هدف از این پژوهش مقایسه‌ی نمرات شیوه‌های‌ فرزندپروری والدین و توانایی نوشتن در دانش‌آموزان‌ دختر دارای نارسایی نوشتن و عادی پایه‌ی چهارم ابتدایی‌ است.روش مورد استفاده علی-مقایسه‌ای و جامعه‌ی‌ آماری تمام دانش‌آموزان دختر پایه‌ی چهارم ابتدایی شهر بهبهان است.روش نمونه‌گیری،خوشه‌ای تصادفی بود که‌ از کل مدارس ابتدایی،6 مدرسه‌ی دخترانه و از هر مدرسه 5 دانش‌آموز عادی انتخاب و برای تعیین دانش‌ آموزان دارای نارسایی نوشتن با استفاده از معیار تشخیصی‌ و آماری انجمن روانپزشکی آمریکا(0002)،نظر معلمان، نمره‌ی املاء و انشاء و آزمون فلاح‌چای(1374)،30دانش‌آموز دختر دارای اختلال نارسانویسی غربالگری‌ شدند.ابزار مورد استفاده پرسشنامه‌ی ویژگی‌های جمعیت‌ شناختی و پرسشنامه‌ی شیوه‌های فرزندپروری رابینسون‌ بود که توسط والدین تکمیل شد. نمرات شیوه‌های مختلف فرزندپروری والدین در دو گروه کودکان عادی و نارسانویس متفاوت بود.والدین‌ دانش‌آموزان عادی نمره‌ی بیشتری در شیوه‌های‌ فرزندپروری مقتدرانه به دست آوردند.یافته‌های فرعی‌ پژوهش نشان داد بین سطح درآمد خانواده و سطح‌ تحصیلات مادر و توانایی نوشتن دانش‌آموزان رابطه‌ی‌ معناداری وجود دارد.
     
نوع مطالعه: اصیل پژوهشی | موضوع مقاله: مشکلات يادگيري
دریافت: 1398/10/28 | پذیرش: 1398/10/29 | انتشار: 1398/10/29 | انتشار الکترونیک: 1398/10/29

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.