جلد 3، شماره 91 - ( 4-1388 )                   شماره 91 صفحات 0-0 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

., .. Not Available134. J Except Educ 2009; 3 (91)
URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1618-fa.html
خضری آناهیتا، رضائی صدیقه. ارتباط دریافتی و بیانی کودکان ناشنوا - نابینا (2) (فنون کمکی و ادامه شیوه های ارتباطی) (72تا81-9- 91-1388). تعلیم و تربیت استثنایی. 1388; 3 (91)

URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1618-fa.html


1- ، Nashriyeh2005@gmail.com
چکیده:   (3043 مشاهده)
ارتباط،عمل یا رفتار اجتماعی است که بین دست‌ کم دو نفر اتفاق می‌افتد.ارتباط دریافتی روند دریافت‌ و درک پیام از شخص دیگر و ارتباط بیانی،پیام به‌ شخص دیگر است.برای ارتباط مؤثر هردو ارتباط دریافتی و بیانی باید روی دهد.افراد نابینا ناشنوا دچار آسیب مهمی در حواس بینایی و شنوایی خود هستند. بعضی از آنها کاملا نابینا ناشنوا هستند درحالی‌که‌ سایرین باقی‌مانده‌ای از یک یا هردو حس دارند.افراد نابینا ناشنوا دارای نیازهای ارتباطی بسیاری هستند که‌ ممکن است در طول زمان تغییر کند.آنها ممکن است‌ از روش‌های مختلف برقراری ارتباط در طول زندگی‌ خود استفاده کنند یا به کاربرد آن‌ها تشویق شوند. فناوری کمکی‌1ابزاری است که به برقراری ارتباط دریافتی و بیانی از طریق شنوایی،بینایی یا بساوایی‌ کمک می‌کند.
     
نوع مطالعه: ترجمه (پایان پذیرفته است) | موضوع مقاله: آسیب دیده شنوایی
دریافت: 1398/10/28 | پذیرش: 1398/10/29 | انتشار: 1398/10/29 | انتشار الکترونیک: 1398/10/29

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.