جلد ۳، شماره ۹۱ - ( ۴-۱۳۸۸ )                   شماره ۹۱ صفحات ۰-۰ | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

.. Not Available131. J Except Educ 2009; 3 (91)
URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1615-fa.html
ابراهیمی امیرعباس. گذری بر تاریخچه آموزش ناشنوایان (۴۹تا۵۶-۶- ۹۱-۱۳۸۸). تعلیم و تربیت استثنایی. ۱۳۸۸; ۳ (۹۱)

URL: http://exceptionaleducation.ir/article-۱-۱۶۱۵-fa.html


، Nashriyeh2005@gmail.com
چکیده:   (۳۳۴۱ مشاهده)
ناشنوایی به عنوان یک واقعیت موجود در دنیا، ریشه‌ای طولانی در تاریخ دارد اما آموزش ناشنوایان‌ بعنوان یک ضرورت طی چند قرن گذشته مورد توجه‌ قرار گرفته و به آن پرداخته شده است.در این مطلب‌ علل توجه به آموزش این گروه از همنوعان و افراد پیشگام در این زمینه و شیوه‌های آموزشی موجود مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد و روش شنیداری تک‌ حسی،روش شفاهی،روش شفاهی همراه با مکمل‌های‌ لبخوانی،روش شفاهی همراه با هجی‌کردن انگشتان، روش همزمانی با ارتباط دوحسی تک‌زبانی،روش‌ ارتباط دوحسی دوزبانی و ارتباط دیداری تک‌حسی‌ توضیح داده می‌شود.
     
نوع مطالعه: مروری | موضوع مقاله: آسیب دیده شنوایی
دریافت: 1398/10/28 | پذیرش: 1398/10/29 | انتشار: 1398/10/29 | انتشار الکترونیک: 1398/10/29

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.