جلد 1، شماره 100 و 101 - ( 2-1389 )                   شماره 100 و 101 صفحات 0-0 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

.. Not Available71. J Except Educ 2010; 1 (100 and 101)
URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1554-fa.html
کمیجانی مهرناز. اختلالات اضطرابی در کودکان (58تا 65-6- 100تا101-1389). تعلیم و تربیت استثنایی. 1389; 1 (100 و 101)

URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1554-fa.html


، Nashriyeh2005@gmail.com
چکیده:   (3566 مشاهده)
اختلالات اضطرابی‌ متداول‌ترین اختلال روان‌پزشکی در کودکان سنین مدرسه‌رو می‌باشد.تخمین زده می‌شود که‌ شیوع اختلال از 4 تا 19 درصد در نوسان باشد(فورد، گودمن‌،و ملتزر،2003.شافر و همکاران 1996).اختلالات‌ اضطرابی اغلب همراه با دیگر اختلالات نظیر افسردگی و اختلالات رفتار ایذایی است.کودکان دارای اختلالات اضطرابی‌ همچنین خطر بالایی برای روبرو شدن با اختلالاتی نظیر اسکیزو فرنی،سوءاستفاده از مواد،خودکشی و بستری شدن‌ در بیمارستان‌های روان‌پزشکی در دوران نوجوانی و جوانی‌ دارند. در فرایند درمان اختلالات اضطرابی انواع مختلفی از مداخلات روان‌شناختی مورد توجه قرار گرفته که شامل‌ مداخلات رفتاری،شناختی-رفتاری و آموزش مهارت‌های‌ اجتماعی می‌باشد که در این مقاله به آنها پرداخته‌ می‌شود.
     
نوع مطالعه: ترجمه (پایان پذیرفته است) | موضوع مقاله: مشاوره و مددكاري
دریافت: 1398/10/22 | پذیرش: 1398/10/28 | انتشار: 1398/10/28 | انتشار الکترونیک: 1398/10/28

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.