جلد 6، شماره 106 - ( 12-1389 )                   شماره 106 صفحات 0-0 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

., .. Not Available18. J Except Educ 2011; 6 (106)
URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1501-fa.html
سلیمانی منصور، غلامحسین زاده حسن. چهار گام به سوی مدیریت خدمت رسانی و به کار گماری دانش آموزان با نیازهای ویژه در کلاس آموزش شغلی و حر فه ای (70تا 75-9-106-1389). تعلیم و تربیت استثنایی. 1389; 6 (106)

URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1501-fa.html


1- ، Nashriyeh2005@gmail.com
چکیده:   (3074 مشاهده)
معلمان آموزش شغلی و حرفه ای اغلب از میزان ثبت نام دانش آموزان با نیازهای ویژه در کلاس هایشان شگفت زده می شوند.به ویژه زمانی که بسیاری از آنها برنامه آموزش شغلی و حرفه ای را به عنوان شیوه منطقی به کار گماری مشاهده می کنند( که اگر چنین نمی شد دانش آموزان موفقیت چندانی به دست نمی آوردند). در نتیجه معلم آموزش شغلی و حرفه ای خود را برای خدمت به این جمعیت، ناآماده احساس می کند.شیوه ی جایگزین توصیه شده برای معلم آموزش شغلی و حرفهای، این است که بر احساس عدم اطمینان و کارآیی خود غلبه نماید. مقاله حاضر به بحث توانمند سازی معلمان در زمینه موضوع ذکرشده می پردازد.در ضمن مدل چهار مرحله ای مدیریت در سرویس دهی و ارائه خدمات به دانش آموزان با نیازهای ویژه معرفی می شود که شامل:1- کمک در تصمیمات به کار گماری برای کارکنان و افرادی که دانش آموزان رابه برنامه آموزش شغلی و حرفه ای ارجاع می دهند.2- کسب آگاهی جهت انطباق ضمن اجرای برنامه آموزش انفرادی3- سنجش تناسب برنامه تطابق، ثبت و انجام توصیه هایی برای گروه برنامه ریزی آموزش انفرادی4- حمایت دانش آموز از طریق مشاوره در روند رو به رشد برنامه آموزش انفرادی
     
نوع مطالعه: ترجمه (پایان پذیرفته است) | موضوع مقاله: توان بخشي
دریافت: 1398/10/17 | پذیرش: 1398/10/18 | انتشار: 1398/10/18 | انتشار الکترونیک: 1398/10/18

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.