جلد 1، شماره 107 - ( 2-1390 )                   شماره 107 صفحات 0-0 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

., .. Not Available8. J Except Educ 2011; 1 (107)
URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1491-fa.html
حسن پور هشتایجانی عباداله، علی نژاد مکاری نرگس. شرحی بر تشخیص و مداخله زود هنگام دانش آموزان دارای مشکل در ریاضیات (65تا 73-9-107-1390). تعلیم و تربیت استثنایی. 1390; 1 (107)

URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1491-fa.html


1- ، Nashriyeh2005@gmail.com
چکیده:   (2926 مشاهده)
در مقایسه با دانش بنیادین و پایه ای که در مورد مشکلات خواندن زودهنگام وجود دارد، مشکلات ریاضیات و تشخیص آن در سال های بعد به میزان کمتری مورد پژوهش قرار گرفته و ناشناخته تر باقی مانده است. با این وجود حجم زیادی از پژوهش های جدید، عوامل پیشبینی کننده ناتوانی های حساب را معرفی کرده اند. لذا ضروری است که اعتبار این عوامل را بیشتر مورد بررسی قرار داد و مداخله های موثر برای کودکان خردسال دارای نارسایی در حساب را بیشتر معرفی نمود. گرستن و همکاران (2005) با استفاده از پژوهشهای اندکی که در مورد تشخیص و مداخله زودهنگام اختلالات ریاضی صورت گرفته است، یافته های مهمی را ارائه کرده اند. آنها به 3 حوزه کلیدی پرداخته اند : الف) ماهیت مشکلات حساب، ب) مفهوم عدد و ج) الزام های آموزشی مرتبط با یافته های اولیه، پیرامون عوامل پیشبینی کننده و سنجش مهارت های حساب. آنان دیدگاه های خود را در مورد اهداف مداخله فشرده زودهنگام که شامل تمرکز بر افزایش روانی و سلاست ترکیبات حساب پایه، استقرار مفهوم عدد( مثل کمیت افتراق و آگاهی از شمارش) و سایر قسمت های مفهوم عدد (مثل تخمین ارزش مکانی و معقول بودن پاسخ ها) مطرح کرده اند. هدف از ارائه تفسیر حاضر انعکاس عناصر کلیدی و مهم مقاله گرستن و همکاران از طریق برقراری ارتباط بین یافته های آنان با سایر منابع مرتبط و یافته های مربوط به ماهیت اختلالات ریاضی، آموزش زودهنگام ریاضیات و متمایز کردن آموزش برای آن دسته از دانش آموزانی که در یادگیری ریاضیات به چالش افتاده اند، می باشد.
     
نوع مطالعه: ترجمه (پایان پذیرفته است) | موضوع مقاله: مشکلات يادگيري
دریافت: 1398/10/17 | پذیرش: 1398/10/18 | انتشار: 1398/10/18 | انتشار الکترونیک: 1398/10/18

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.