جلد 1، شماره 107 - ( 2-1390 )                   شماره 107 صفحات 0-0 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

., ., .. Not Available3. J Except Educ 2011; 1 (107)
URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1486-fa.html
عابدی احمد، تاجی مریم، شوشتری مژگان. عصب روانشناسی یادگیری ریاضی (23تا 30-4-107-1390). تعلیم و تربیت استثنایی. 1390; 1 (107)

URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1486-fa.html


1- ، Nashriyeh2005@gmail.com
چکیده:   (3334 مشاهده)
پژوهش ها نشان داده اند که کودکان برای تسلط بر تکالیف ریاضی باید به یک سری مهارت ها تسلط یابند. این مهارت ها، جنبه های عصب روانشناسی همچون کارکردهای اجرایی، توجه، زبان، پردازش بینایی- فضایی، حافظه و یادگیری هستند. این مهارت ها از راه تجربه، آموزش و یادگیری به دست می آیند. اکثر کودکان این مهارت ها را به صورت خودکار انجام می دهند، ولی کودکان دارای مشکلات یادگیری ریاضی در این مهارت ها و در هنگام یادگیری با مشکل مواجه هستند و باید این مهارت ها را به آنها آموزش داد. در این خصوص رویکرد عصب روانشناسی توانایی ذهنی یک رابطه ی علت و معلولی را بین محل خطای مغزی و انحراف در توانایی ریاضیات دانش آموز فرض می کند. عصب روانشناسان برای تفکیک نواحی خاص تلاش می کنند تا نشان دهند کدام بخش، مسئول عملکردهای ریاضیات در یادگیرنده های دچار مشکل محاسبه و یا عدم کارآیی کافی در ریاضیات می باشند. مطالعات مربوط به نیمکره های مغز نیز نشان داده است که ریاضیات به هر دو نیمکره راست و چپ نیاز دارد. این موضوع ممکن است به ماهیت تکالیف ریاضی که تفاوت های نیمکرهای را آشکار می سازد، وابسته باشد.
     
نوع مطالعه: مروری | موضوع مقاله: مشکلات يادگيري
دریافت: 1398/10/16 | پذیرش: 1398/10/18 | انتشار: 1398/10/18 | انتشار الکترونیک: 1398/10/18

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.