جلد 4، شماره 68 و 69 - ( 6-1386 )                   شماره 68 و 69 صفحات 0-0 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

.. Not Available294. J Except Educ 2007; 4 (68 and 69)
URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1784-fa.html
ابراهیمی امیر عباس. درک گفتار در کودکان ناشنوا (12تا 26-2-68تا 69- 1386). تعلیم و تربیت استثنایی. 1386; 4 (68 و 69)

URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1784-fa.html


، Nashriyeh2005@gmail.com
چکیده:   (2670 مشاهده)
به نظر می‌رسد برخی کودکان با آسیب شنوایی متوسط تا شدید در کشف سازه ی دوم (بالا) واکه‌ها دچار مشکل باشند، درنتیجه آنها به لحاظ درکی واکه‌های پیشین و نیز واکه های پسین را که سازه ی نخست (پایین ) یکسان دارند را باهم اشتباه می کنند، برای مثال / ای / و / او / همانند شیر و مور. جدول: دسته بندی واج های همخوانی زبان فارسی ( نشانه ی بی واکی ) جایگاه تولید شیوه تولید دو لبی لب و دندانی دندانی لثوی لثوی کامی کامی ملازی چاکنایی انفجاری ب ،پ ت ، د گ،ک ق ء سایشی ف ، و س ، ز ژ، ش خ ه انفجاری- سایشی ج، چ غلطان ر دماغی م ن روان ل ی اگرچه توانایی تمایز فرکانسی بیشتر کودکان با آسیب عمیق شنوایی ضعیف است، آنها معمولا تغییرات شدت گفتار را به عنوان تابع زمان درک می کنند. روشی که در آن کودکی با آسیب شنوایی شدید یا عمیق می‌آموزد گفتار را درک یا تولید کند، با این حقیقت پیچیده می شود که او ممکن است بسیاری از عناصر گفتاری را تنها پس از گشتار طیفی چشمگیر بوسیله ی تقویت کننده و گوش بشنود. این دو قابلیت درک گفتار تقویت شده: 1) تمایز شنیداری طیفی، بیشتر براساس نشانه های بسامد پایین در آسیب دیدگان شدید شنوایی و 2) درک شدت ( لمسی/ ارتعاشی) بوسیله ی آسیب دیدگان عمیق شنوایی، به ویژه هنگام ترکیب با لبخوانی، تفاوت زیادی دارند.
     
نوع مطالعه: مروری | موضوع مقاله: آسیب دیده شنوایی
دریافت: 1398/11/9 | پذیرش: 1398/11/12 | انتشار: 1398/11/12 | انتشار الکترونیک: 1398/11/12

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.