جلد 5، شماره 93 و 94 - ( 7-1388 )                   شماره 93 و 94 صفحات 0-0 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

.. Not Available112. J Except Educ 2009; 5 (93 and 94)
URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1596-fa.html
اخگرپور پرویز. ناروایی گفتار و زبان در افراد دو زبانه (52تا61-6- 93 تا 94 -1388). تعلیم و تربیت استثنایی. 1388; 5 (93 و 94)

URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1596-fa.html


، Nashriyeh2005@gmail.com
چکیده:   (2846 مشاهده)
در بین اختلالات آموزش زبان،می‌توان به دو زبانگی و لکنت حاصل از دو زبانگی اشاره کرد.این پدیده نتیجه‌ی‌ عدم تعامل آموزش زبان مادری و زبان دوم است که‌ پیش از 5 سالگی رخ می‌دهد.فراوانی لکنت در دو زبانه‌ها بیشتر از یک زبانه‌ها است و در درمان لکنت با منشاء دو زبانگی توجه صرف به سایر درمان‌ها،بدون‌ همراهی آسیب‌شناسان گفتار امری محتوم به شکست‌ است.همچنین مسئولان آموزشی،باید آموزش مناطق دو زبانه را با توجه به و یژگی‌های فرهنگی و زبانی طرح‌ریزی‌ نمایند و از شیوه‌های آموزش مناطق دوزبانه و تجارب‌ سایر کشورها استفاده کنند،چرا که عدم برنامه‌ریزی در توسعه منابع انسانی زبان‌هایی را به جامعه وارد می‌نماید.
     
نوع مطالعه: مروری | موضوع مقاله: اختلالات گفتار و زبان
دریافت: 1398/10/23 | پذیرش: 1398/10/29 | انتشار: 1398/10/29 | انتشار الکترونیک: 1398/10/29

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.