، Nashriyeh2005@gmail.com
چکیده: (2846 مشاهده)
در بین اختلالات آموزش زبان،میتوان به دو زبانگی و لکنت حاصل از دو زبانگی اشاره کرد.این پدیده نتیجهی عدم تعامل آموزش زبان مادری و زبان دوم است که پیش از 5 سالگی رخ میدهد.فراوانی لکنت در دو زبانهها بیشتر از یک زبانهها است و در درمان لکنت با منشاء دو زبانگی توجه صرف به سایر درمانها،بدون همراهی آسیبشناسان گفتار امری محتوم به شکست است.همچنین مسئولان آموزشی،باید آموزش مناطق دو زبانه را با توجه به و یژگیهای فرهنگی و زبانی طرحریزی نمایند و از شیوههای آموزش مناطق دوزبانه و تجارب سایر کشورها استفاده کنند،چرا که عدم برنامهریزی در توسعه منابع انسانی زبانهایی را به جامعه وارد مینماید.
نوع مطالعه:
مروری |
موضوع مقاله:
اختلالات گفتار و زبان دریافت: 1398/10/23 | پذیرش: 1398/10/29 | انتشار: 1398/10/29 | انتشار الکترونیک: 1398/10/29
ارسال پیام به نویسنده مسئول