جلد 6، شماره 95 و 96 - ( 9-1388 )                   شماره 95 و 96 صفحات 0-0 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

.. Not Available104. J Except Educ 2009; 6 (95 and 96)
URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1588-fa.html
صفار افسانه. برنامه های پیشگیرانه و مداخلات بهنگام برای شناسایی کودکان در معرض خطر (59تا66-8- 95 تا 96 -1388). تعلیم و تربیت استثنایی. 1388; 6 (95 و 96)

URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1588-fa.html


، Nashriyeh2005@gmail.com
چکیده:   (3241 مشاهده)
گرچه مقوله‌ی پیشگیری اولیه و جلوگیری از وقوع‌ معلولیت از اهداف اولیه‌ی دولت‌ها و برنامه‌ریزان‌ سیاست‌های کلان اجتماعی،رفاهی و بهداشتی جامعه‌ است،اما توجه به امر مداخله‌ی بهنگام نیز از مظاهر پیشگری ثانویه و یا پیشگیری ثالث محسوب می‌شود، چرا که منظور از پیشگیری ثانویه جلوگیری از عمیق‌تر شدن مشکل و یا کوتاه کردن طول دوره‌ی اختلال‌ در راستای توانمندسازی فرد می‌باشد و قصد پیشگری ثالث نیز جلوگیری از تأثیر معلولیت بر سایر توانایی‌های فرد مبتلا است.در این مقاله ضمن تشریح‌ تاریخچه تدوین و تصویب قوانین مربوط به برنامه‌های‌ اوایل کودکی به‌طور اجمال،به ضرورت و اهمیت و نیز اهداف اجرای مداخلات بهنگام،تعریف کودکان در معرض خطر و نحوه‌شناسایی و ارزیابی کودکان با نیازهای ویژه در سنین خردسالی و نوباوگی پرداخته‌ شده است.
     
نوع مطالعه: مروری | موضوع مقاله: پزشكي
دریافت: 1398/10/23 | پذیرش: 1398/10/28 | انتشار: 1398/10/28 | انتشار الکترونیک: 1398/10/28

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.