پیام خود را بنویسید


جلد 5، شماره 105 - ( 11-1389 )                   شماره 105 صفحات 0-0 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

., ., .. Not Available21. Exceptional Education. 2011; 5 (105)
URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1504-fa.html
ولیان بشری، سیف نراقی مریم، دولت آبادی شیوا. بررسی تأثیر استفاده از روش درمانی لوواس در کاهش میزان مشکلات شناختی پسران کم توان ذهنی تربیت پذیر 7 تا 12 ساله مراکز بهزیستی منطقه 4 تهران (3تا 10-1-105-1389). تعلیم و تربیت استثنایی. 1389; 5 (105)

URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1504-fa.html


1- ، Nashriyeh2005@gmail.com
چکیده:   (73 مشاهده)

پژوهش حاضر با هدف بررسی تاثیر استفاده از روش درمانی لوواس در کاهش میزان مشکلات شناختی پسران کم توان ذهنی تربیتپذیر 7 تا 12 ساله مراکز بهزیستی منطقه4 تهران انجام گرفت. پژوهش از نوع نیمه آزمایشی بود و از طرح پیشآزمون- پس آزمون با دو گروه آزمایش و کنترل استفاده شد. بدین منظور 30 کودک عقب مانده ذهنی تربیت پذیر انتخاب و 15 نفر آنها ، بصورت تصادفی در گروه آزمایش و15نفر دیگر در گروه کنترل گمارده شدند گروه آزمایش به مدت 6 ماه تحت آموزش به روش لوواس قرار گرفتند و گروه کنترل هیچ آموزشی در این زمینه دریافت نکردند. تحلیل داده های پژوهش، با استفاده از روش آماری t همبسته نشان داد که کلیه مراحل مداخلاتی 5 گانه لوواس در گروه آزمایش در مقایسه با گروه کنترل موجب کاهش میزان مشکلات شناختی پسران کم توان ذهنی تربیت پذیر شد. با استناد به داده های بدست آمده از این پژوهش میتوان نتیجه گرفت که استفاده از روش درمانی لوواس در کاهش میزان مشکلات شناختی پسران کم توان ذهنی تربیت پذیر تأثیر مثبت دارد.

     
نوع مطالعه: اصیل پژوهشی | موضوع مقاله: كم توان ذهني
دریافت: ۱۳۹۸/۱۰/۱۷ | پذیرش: ۱۳۹۸/۱۰/۱۸ | انتشار: ۱۳۹۸/۱۰/۱۸ | انتشار الکترونیک: ۱۳۹۸/۱۰/۱۸

ارسال پیام به نویسنده مسئول