جلد 6، شماره 155 - ( 12-1397 )                   شماره 155 صفحات 52-47 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


1- دانشگاه اصفهان ، aghamarani@yahoo.com
2- دانشگاه اصفهان
چکیده:   (3686 مشاهده)
زمینه: تاکنون روش های قطعی برای درمان اختلال  طیف اوتیسم گزارش نشده است اما روش های بسیاری برای کمک به این افراد و بهبود مهارت ها و افزایش سازگاری آنها با محیط و آموزش چگونگی ارتباط  و تعامل با دیگران بطور اجتماعی  وجود دارد. یکی از جدیدترین روش های آموزشی استامپ است که با تاکید برفرایند های شناختی –رفتاری سعی در آموزش  و شناخت احساسات و هیجان های مثبت و  منفی
 و همچنین کاهش رفتار های ناسازگارانه از قبیل پرخاشگری  و خود آزاری دارد.
 
نتیجه گیری: در زمینه آموزش ارتباط اجتماعی و ایجاد علاقه برای حضور و مشارکت فعال و موثردرگروه همسالان  و  اجتماع  و کاهش اضطراب  اجتماعی همچنین شناخت احساسات و عواطف خود و دیگران برای پاسخ دهی و تعاملات طبیعی کودکان دارای اختلال اوتیسم با عملکرد بالا کاربرد دارد.
دراین مقاله مولفه ها ی روش آموزش شناختی-رفتاری استامپ ارائه می شود.
درقالب؛  1 - آموزش موثر     2 -بازسازی شناختی        3-جعبه ابزار هیجانی
 
متن کامل [PDF 149 kb]   (135 دریافت)    
نوع مطالعه: مطالعۀ تک‌آزمودنی | موضوع مقاله: اتيسم
دریافت: 1396/7/23 | ویرایش نهایی: 1398/7/30 | پذیرش: 1398/4/31 | انتشار: 1398/7/1 | انتشار الکترونیک: 1398/7/1

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.