1- دانشگاه علامه طباطبائی ، nashriyeh2005@yahoo.com
 2- دانشگاه علامه طباطبائی 
 3- دانشگاه تهران 
                    
                    
                    چکیده:       (3538 مشاهده)
                    
                    
                    زمینه: اختلال وسواس فکری- عملی یکی از اختلالهای شایع روانشناختی است که در نوجوانان شیوع نسبتا بالایی دارد. این اختلال هزینههای اجتماعی و اقتصادی بسیاری را برای افراد مبتلا و جامعه ایجاد میکند و بر کارکردهای اجتماعی، تحصیلی و شغلی این نوجوانان تاثیر میگذارد.
روش: مقالههای اختلال وسواس فکری-عملی در نوجوانان در پایگاههای اطلاعاتی اسکوپوس از سال 2000 تا 2018، اریک از سال 2005 تا 2018، پابمد و موتور جستجوی گوگل از سال 1995 تا 2018 با استفاده از واژههای کلیدی وسواس، وسواس فکری، وسواس عملی و واژههای مرتبط، جستجو و منابع لازم برای پژوهش جمعآوری شد.
نتیجه گیری: نتایج پژوهش نشان داد که اختلال وسواس فکری- عملی به علت عوامل ژنتیکی و غیرژنتیکی بر عملکرد تحصیلی و اجتماعی این نوجوانان تاثیر میگذارد؛ بنابراین تشخیص و مداخله بهنگام میتواند عملکرد اجتماعی، هیجانی و تحصیلی این دانشآموزان را افزایش دهد.
                    
                    
                    
                    
                    
                    نوع مطالعه:  
مروری |
                    موضوع مقاله: 
                    
اختلالات رفتاري  دریافت: 1398/1/25 | ویرایش نهایی: 1398/7/30 | پذیرش: 1398/1/25 | انتشار: 1398/1/25 | انتشار الکترونیک: 1398/1/25
                    
                    
                    
                    
                    
                    
                    
                    ارسال پیام به نویسنده مسئول