1- ، nashriyeh2005@yahoo.com
چکیده: (2894 مشاهده)
زمینه: رایجترین و مهمترین اختلال یادگیری، اختلال خواندن است. خواندن زیربنای همۀ انواع یادگیری است و کودکانی که در خواندن ضعیف هستند، گروهی بسیار آسیبپذیر در یادگیری دروس مختلف در تمامی سالهای تحصیلی و پس از آن هستند که این امر موجب میشود در تحصیل پیشرفت ناچیزی داشته باشند.
نتیجه گیری: خواندن یکی از نظامهای زبان و زیرمجموعۀ تواناییهای زبانی است و مشکلات زبانشناختی هستۀ اصلی این اختلال را تشکیل میدهد، لذا ضروری است که درمانگران این حوزه، به منظور طراحی برنامههای مداخلهای مؤثر، فعالیتهایی را مدنظر قرار دهند که ضمن ایجاد فرصت برای تمرین و یادگیری فعال در زمینۀ خواندن، مؤلفههای زبانشناختی خواندن را نیز تحریک و تقویت نمایند.
نوع مطالعه:
مروری |
موضوع مقاله:
اختلالات گفتار و زبان دریافت: 1398/1/18 | ویرایش نهایی: 1398/10/10 | پذیرش: 1398/1/18 | انتشار: 1398/1/18 | انتشار الکترونیک: 1398/1/18
ارسال پیام به نویسنده مسئول