جلد 7، شماره 120 - ( 7-1392 )                   شماره 120 صفحات 36-27 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Zaree Zavareki‎ I ‎, JafarKhani‎ F ‎. Image Function in Special Education ‎. J Except Educ 2013; 7 (120) :27-36
URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-132-fa.html
زارعی زوارکی ‌ اسماعیل، جعفرخانی فاطمه. بررسی کاربرد تصویر در آموزش ویژه. تعلیم و تربیت استثنایی. 1392; 7 (120) :27-36

URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-132-fa.html


1- دانشگاه علامه طباطبایی
2- جهاد دانشگاهی
چکیده:   (13522 مشاهده)

  امروزه کاربرد انواع قالب های تصویر و دستورالعمل استفاده از آنها برای تاثیر بیشتر روند یادگیری به­طور گسترده ای روبه افزایش است. تصاویری که به خوبی انتخاب یا طراحی شده باشند باعث افزایش عملکرد شناختی یادگیرندگان می شود. کاربرد تصویر در آموزش ویژه بیشتر قابل توجه است. بررسی­های اخیر در قالب های چندرسانه ای و فن آوری های جدید به دنبال تحلیل دلیل مکانی، زمانی، مخاطب شناسی و میزان به کارگیری تصویر در امرتسهیل سازی آموزش هستند. هدف از این مقاله نیز اهتمام برگشودن راهی در مستند سازی فراوانی، تنوع و ملاحظات تصاویری است که درانواع ارائه متون نوشتاری و کتب به کار می رود و توضیح چالش های یادگیرندگانی است که با ارائه مطالب چند وجهی(کلمات و تصاویر) مواجه می شوند. به همین جهت ابتدا پس از تعریف تصویر و ماهیت آن به معرفی انواع تصویروعملکردهای آن پرداخته و درادامه فرایند شناختی تصویر در یادگیری مرور می شود.

متن کامل [PDF 1079 kb]   (5935 دریافت)    
نوع مطالعه: مروری |
دریافت: 1392/8/26 | ویرایش نهایی: 1393/9/24 | پذیرش: 1392/8/26 | انتشار: 1392/8/26 | انتشار الکترونیک: 1392/8/26

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.