Journal of Exceptional Education (J Except Educ)
تعلیم و تربیت استثنایی
J Except Educ
Literature & Humanities
http://exceptionaleducation.ir
1
admin
1727-3145
1727-3145
1727-3145
10.18869/acadpub.ExcepEdu
1727-3145
م۷۷-۱۰۴۸۸
1727-3145
fa
jalali
1384
6
1
gregorian
2005
9
1
4
45
online
1
fulltext
fa
اختلال نوشتاری (39تا 41-7-45- 1384)
Not Available437
مشکلات يادگيري
مشکلات یادگیری
مروری
Review Article
به بیان دیگر این واژه به معنی مشکل در نوشتن است و معمولا اشاره به ضعف شدید در دست نویسی دارد. هر ایالتی در آمریکا، براساس تعریف فدرال از اختلالهای یادگیری معیاری برای خود دارد که تعیین میکند آیا دانشآموز دچار اختلال یادگیری مطابق با تعریف قوانین آموزش استثنایی دارای ناتوانی است یا خیر؟ هنگامی که مشکلات نوشتاری دانشآموز به حدی شدید است که با این معیارها مطابقت میکند، آنگاه خدمات آموزشی ویژه نیز توصیه میشود. این امر بیان میکند که اکثریت دانشآموزان مبتلا به اختلال یادگیری مشکلاتی در ارتباط با دست نویسی دارند و احتمالا تحت عنوان مبتلا به اختلال نوشتاری یا دیسگرافیک مورد توجه قرار میگیرند. ضعف عمومی در پردازش شنیداری به طور تعمیم یافته معمولا به اختلال یادگیری کلمه یا زبان اشاره دارد و اصولا حیطههای خواندن و نوشتن را تحت تأثیر قرار میدهد.
<span dir="LTR">Not Available</span><br>
نوشتن , اطلاعات , دست نویسی , اختلال نوشتاری , دانشآموزان , لغت , دانشآموزان مبتلا به اختلال یادگیری , مشکل , دانشآموزان مبتلا به نارسایی توجه , اختلال یادگیری
Not Available
0
0
http://exceptionaleducation.ir/browse.php?a_code=A-10-1570-471&slc_lang=fa&sid=1
.
.
مرجان
مدنی
Nashriyeh2005@gmail.com
10031947532846009899
10031947532846009899
Yes