Journal of Exceptional Education (J Except Educ)
تعلیم و تربیت استثنایی
J Except Educ
Literature & Humanities
http://exceptionaleducation.ir
1
admin
1727-3145
1727-3145
1727-3145
10.18869/acadpub.ExcepEdu
1727-3145
م۷۷-۱۰۴۸۸
1727-3145
fa
jalali
1386
2
1
gregorian
2007
5
1
2
66
online
1
fulltext
fa
شیوه های یادگیری کودکان دارای اختلال نارسایی توجه / بیش فعالی با و بدون ناتوانی یادگیری (76تا 85-5-66- 1386)
Not Available318
اختلالات رفتاري
Behavior Disorder
ترجمه (پایان پذیرفته است)
translate
هدف مطالعه حاضر ارزیابی راهبردهای حافظه کودکان با اختلال نارسایی توجه/ بیش فعالی دارای ناتوانی یادگیری و کودکان دارای نارسایی توجه/ بیش فعالی بدون ناتوانی یادگیری با توجه به نوع فرآیند حافظه (فوری، کوتاه مدت یا درازمدت)، ترتیب یادآوری (مرتب در مقابل نامرتب) و روش ارایه (دیداری در مقابل شنیداری) بود. حافظه نامرتب نامرتب نامرتب مرتب مرتب مرتب درازمدت کوتاهمدت فوری درازمدت کوتاهمدت فوری ، عملکرد آزمودنیهای دارای نارسایی توجه/ بیش فعالی با و بدون ناتوانی یادگیری را در نوع فرآیند حافظه (فوری، کوتاهمدت و درازمدت)، یادآوری مرتب در مقابل نامرتب (م در مقابل ن) و روش ارایه دیداری در مقابل شنیداری را نشان می دهد. در حالیکه هر دو گروه آزمودنیها در رابطه با یادآوری مرتب شنیداری تحت شرایط کوتاهمدت و درازمدت مشکلهایی نشان میدادند، آزمودنیهای دارای نارسایی توجه/ بیش فعالی با ناتوانی یادگیری در معرض از دست دادن اطلاعات بیشتری در شرایط شنیداری بودند. کودکان دارای نارسایی توجه/ بیش فعالی با ناتوانی یادگیری اطلاعات را تحت شرایط مرتب دیداری برای فرآیندهای کوتاهمدت و دراز مدت از دست دادند. بحث مطالعه حاضر نشان داد که در ویژگیهای پردازش اطلاعات کودکانی که دارای اختلال نارسایی توجه/ بیشفعالی با و بدون ناتوانی یادگیری تشخیص داده شدند تفاوتهای معنیداری وجود دارد، کودکان با ناتوانی یادگیری، بهطور معنیدار مشکلات بیشتری نشان میدهند.
<span dir="LTR">Not Available</span><br>
کودکان , حافظه , اختلال نارسایی توجه , اطلاعات , ناتوانی یادگیری , آزمون کارآمدی یادگیری وبستر , بیشفعالی , استرس , تکلیفهای حافظه دیداری کوتاهمدت مشکل , دیداری آزمون کارآمدی یادگیری وبستر
Not Available
0
0
http://exceptionaleducation.ir/browse.php?a_code=A-10-1570-352&slc_lang=fa&sid=1
.
.
ابوالفضل
غفاری
Nashriyeh2005@gmail.com
10031947532846009758
10031947532846009758
Yes