Journal of Exceptional Education (J Except Educ)
تعلیم و تربیت استثنایی
J Except Educ
Literature & Humanities
http://exceptionaleducation.ir
1
admin
1727-3145
1727-3145
1727-3145
10.18869/acadpub.ExcepEdu
1727-3145
م۷۷-۱۰۴۸۸
1727-3145
fa
jalali
1386
11
1
gregorian
2008
2
1
9
75
online
1
fulltext
fa
آموزش والدین کودکان دچار اختلال کمبود توجه / بیش فعالی (64تا 72-8-75- 1386)
Not Available240
اختلالات رفتاري
Behavior Disorder
مروری
Review Article
برای آموزش این مرحله از مداخله موارد زیر پیشنهاد می شود: * رویه ی خود را با سن و میزان بلوغ کودک متناسب کنید. برای آموزش این مرحله از مداخله موارد زیر پیشنهاد میشود: *به کودک خود بگویید کهکدام صفات او را میپسندید. ولی به این نکته توجه داشته باشید که همیشه از جملات متنوعی برای این کار استفاده کنید، زیرا کودک بعد از مدتی از جملات تکراری خسته میشود(گاربر، به نقل از خزعلی و همکاران، 1385). برای آموزش این مرحله از مداخله موارد زیر پیشنهاد میشود: * فعالیتهایی را انتخاب کنید که کودک قادر به انجام آنها باشد. از آنجا که گاهی تنبیه به عنوان یک روش مدیریتی لازم میشود، این پرسش شکل میگیرد که چهوقت و چگونه میتوانیم از تنبیه استفاده کنیم؟ برای این مرحله از مداخله موارد زیر پیشنهاد میشود: * کودک را از موقعیتی که رفتار نامناسب در آن رخ میدهد ، دور کنید. برای این مرحله از مداخله موارد زیر پیشنهاد میشود: * از پزشک در مورد رژیم غذایی مناسب کودک خود اطلاعات کسب کنید. * از یک گزارش هفتگی برای مشخص کردن مصرف دارو استفاده کنید و گزارش کامل شده را هنگام ملاقات به پزشک بگویید تا وی بتواند میزان واکنش دارو را مشخص نماید و دربارهی هر نوع ﺗﺄثیر جانبی به شما کمک کند.
<span dir="LTR">Not Available</span><br>
کودک , آموزش والدین کودکان دچار اختلال , والدین کودکان دچار اختلال کمبود , کودکان دچار اختلال کمبود توجه , والدین , آموزش , بیشفعالی , رفتار , تنبیه , دارو
Not Available
0
0
http://exceptionaleducation.ir/browse.php?a_code=A-10-1570-274&slc_lang=fa&sid=1
.
.
حمیده
سلیمانی
Nashriyeh2005@gmail.com
10031947532846009641
10031947532846009641
Yes