Journal of Exceptional Education (J Except Educ)
تعلیم و تربیت استثنایی
J Except Educ
Literature & Humanities
http://exceptionaleducation.ir
1
admin
1727-3145
1727-3145
1727-3145
10.18869/acadpub.ExcepEdu
1727-3145
م۷۷-۱۰۴۸۸
1727-3145
fa
jalali
1387
5
1
gregorian
2008
8
1
4
80
online
1
fulltext
fa
تاثیر فعالیت های جسمی ویژه در سازگاری اجتماعی و عملکرد ادراکی - حرکتی دانش آموز کم توان ذهنی (3تا 7-1-80 تا 81 - 1387)
Not Available196
كم توان ذهني
Mental Retarded
مروری
Review Article
امروزه تصویرسازی ذهنی نقش مهمی در تحول شناختی، عاطفی و اجتماعی کودکان بازی می کند. به ویژه برای افرادی که از حوزه ی حس بینایی آسیب دیده اند و قادر به استفاده ی مطلوب از حس بینایی خود در محیط اطرافشان نیستند. بنابر اهمیت این موضوع، آشنایی افراد به ویژه آموزگاران و والدین کودکان نابینا با ماهیت تصویرسازی ذهنی و چگونگی اثربخشی و کاربرد آن در محیط زندگی فرد نابینا است که میتواند به افزایش دامنه ی شناختی و بالا بردن میزان سازگاری عاطفی، روانی کودکان نابینا در جامعه کمک کند. به دلیل اهمیت این موضوع، در این مقاله سعی شده ابتدا به تعریف تصویرسازی ذهنی و سپس عوامل مؤثر در اثربخشی تصویرسازی ذهنی و سازگاری نابینایان، انواع و کاربرد تصویرسازی پرداخته و در پایان به پژوهشهای مبتنی بر وجود تصویرسازی ذهنی در نابینایان اشاره شود.
<span dir="LTR">Not Available</span><br>
حرکتی دانشآموز کمتوان ذهنی , بینایی , کودکان , سازگاری اجتماعی و عملکرد ادراکی , نابینا , تصویرسازی ذهنی , کمتوان ذهنی , سازگاری اجتماعی , کودک کمتوان ذهنی , ورزش
Not Available
0
0
http://exceptionaleducation.ir/browse.php?a_code=A-10-1570-230&slc_lang=fa&sid=1
.
.
مرتضی
باقری
Nashriyeh2005@gmail.com
10031947532846009585
10031947532846009585
Yes
.
.
آذر
شهسواری
Nashriyeh2005@gmail.com
10031947532846009586
10031947532846009586
No