Journal of Exceptional Education (J Except Educ)
تعلیم و تربیت استثنایی
J Except Educ
Literature & Humanities
http://exceptionaleducation.ir
1
admin
1727-3145
1727-3145
1727-3145
10.18869/acadpub.ExcepEdu
1727-3145
م۷۷-۱۰۴۸۸
1727-3145
fa
jalali
1388
9
1
gregorian
2009
12
1
6
95
online
1
fulltext
fa
اختلال پردازش شنوایی (53تا58-7- 95 تا 96 -1388)
Not Available103
آسیب دیده شنوایی
Hearing Impaired
مروری
Review Article
برآورد میشود 2 تا 5 درصد کودکان سن مدرسه دارای اختلال پردازش شنوایی باشند.در بیشتر کودکان علتشناسی زیربنایی اختلال را نمیتوان به درستی تعین نمود اختلال پردازش شنوایی اختلالی ناهمگن است و شیوع آن به نسبت 2 به 1 در پسران بیش از دختران است.از آنجا که اختلال پردازش شنوایی اختلالی شنیداری با منشاء عصبزیستشناختی است و اشکالی در دستگاه شنوایی محیطی وجود ندارد،لزوما با کاهش حساسیت شنوایی همراه نیست و معمولا به صورت درجات مختلفی از کاهش درک شنیداری بروز میکند.این مقاله به اختلال پردازش شنوایی و ویژگیهای رفتاری کودکان دارای اختلال پردازش شنوایی میپردازد. اختلال پردازش شنوایی عبارت است از نارسایی در پردازش ادراکی اطلاعات حس شنیداری در دستگاه عصبی مرکزی که ناشی از اختلال رده بالاتر زبان، شناخت،یا فراحس نیست و به صورت عملکرد ضعف در یک یا چند فرایند شنیداری مرکزی،همراه با تغییر مرتبط در فعالیت عصی زیستی (که اساس این فرایندها است و موجب پتانسیلهای برانگیختهی شنیداری میشود)بروز میکند.
<span dir="LTR">Not Available</span><br>
اختلال پردازش شنوایی , اختلال پردازش شنوایی اختلالی شنیداری , اختلال , اختلال پردازش شنوایی اختلالی ناهمگن , کودکان , شنیداری , کودکان علتشناسی زیربنایی اختلال , عصبی , کاهش درک شنیداری , فرایند شنیداری مرکزی
Not Available
0
0
http://exceptionaleducation.ir/browse.php?a_code=A-10-1570-136&slc_lang=fa&sid=1
.
.
امیرعباس
ابراهیمی
Nashriyeh2005@gmail.com
10031947532846009445
10031947532846009445
Yes