Journal of Exceptional Education (J Except Educ)
تعلیم و تربیت استثنایی
J Except Educ
Literature & Humanities
http://exceptionaleducation.ir
1
admin
1727-3145
1727-3145
1727-3145
10.18869/acadpub.ExcepEdu
1727-3145
م۷۷-۱۰۴۸۸
1727-3145
fa
jalali
1389
4
1
gregorian
2010
7
1
2
102
online
1
fulltext
fa
رابطه دوزبانگی و اختلال های گفتار و زبان (62تا 67-7-102-1389)
Not Available63
اختلالات گفتار و زبان
گفتار و زبان
مروری
Review Article
در روز صدها دانش آموز با ترس رفتن به مدرسه از خواب بیدار می شوند. قلدری مشکلی است که نه تنها دانش آموزان، بلکه افراد دیگری را نیز نگران کرده است، چون این پدیده توسط والدین، معلمان و سایر افراد بزرگسال قابل مشاهده یا لمس نیست، هیچ وقت درجه شدت آن توسط این افراد درک نشده است. قلدری فرآیندی است که در آن یک فرد به صورت مداوم توسط فرد یا گروهی که از او ( چه از نظر فیزیکی و چه اجتماعی قویتراند ) مورد آزار قرار می گیرد. دو دلیل عمده ی قربانی قلدری قرار گرفتن، ظاهر و طبقه اجتماعی است. قلدرها افرادی را به عنوان قربانی انتخاب می کنند که فکر می کنند قدری ندارند و افراد بی ارزشی هستند، (مثلا کودکان خجالتی یا کمرو). قلدری سریالی، رفتارهایی را تداعی می کند که با شرایط تشخیص داده شده اختلال خودشیفتگی مطابقت دارد. روند فراگیر بزرگنمایی و اهمیت به خود، نیاز به تحسین و عدم یکدلی از مشخصه های این اختلال است. افراد دارای این اختلال توانایی های خود را دست بالا گرفته و کارها و اعمال خود را خیلی بالا می برند و به همین نسبت اعمال و توانایی های دیگران را بی ارزش می انگارند و معمولا به اصطلاح خالی بند هستند. این مقاله راهکارهایی برای جلوگیری از قلدری را بررسی می کند.
<span dir="LTR">Not Available</span><br>
زبان , کودکان , اختلال , قلدری , گفتار و زبان , کودکان دو زبانه , دو زبانه , دانشآموزان , تواناییهای زبانی کودکان تکزبانه , دو زبانگی
Not Available
0
0
http://exceptionaleducation.ir/browse.php?a_code=A-10-1570-96&slc_lang=fa&sid=1
.
.
لیلا
فباضی بارجینی
Nashriyeh2005@gmail.com
10031947532846009390
10031947532846009390
Yes