Journal of Exceptional Education (J Except Educ)
تعلیم و تربیت استثنایی
J Except Educ
Literature & Humanities
http://exceptionaleducation.ir
1
admin
1727-3145
1727-3145
1727-3145
10.18869/acadpub.ExcepEdu
1727-3145
م۷۷-۱۰۴۸۸
1727-3145
fa
jalali
1389
9
1
gregorian
2010
12
1
4
104
online
1
fulltext
fa
نقش هوش های چندگانه در مشاوره شغلی دانش آموزان متوسطه ناشنوا (26تا 37-3-104-1389)
Not Available38
آسیب دیده شنوایی
Hearing Impaired
مروری
Review Article
هدف از مقاله حاضر بررسی کاربرد نظریه هوش های چندگانه هوارد گاردنر (1983) در مشاوره شغلی است. یکی از کاربردهای اساسی نظریه گاردنر کاربرد آن در حوزه های خاص است. به لحاظ اینکه گاردنر در نظریه خود به تفاوت های فردی پرداخته و این تفاوت ها در دانش آموزان با نیاز ویژه خصوصا دانش آموزان ناشنوا به صورت آشکار وجود دارد، پس توجه به راهبردهای عملی این نظریه در حوزه مشاوره شغلی این گروه از دانش آموزان، میتواند فرآیند استقلال شغلی و سازگاری اجتماعی آنان را تسهیل کند. در این مقاله ابتدا به بحث درباره اهمیت رشد شناختی و شیوه ارزیابی آن در ناشنوایان و سپس به اهمیت انتخاب شغل در نزد این افراد پرداخته می شود. در پایان به نقش و اهمیت نظریه گاردنر در مشاوره شغلی دانش آموزان نظری افکنده ، و چگونگی ارزیابی هوش های چندگانه توسط مقیاس رشدی شییرر (2007) به اختصار بیان می شود. از شما خوانندگان گرامی انتظار می رود تا با مطالعه این محتوا، نظریه های جدید در حوزه آموزش ویژه و مشاوره شغلی را مورد کاوش قرار داده، تا از این طریق روش های آموزش سنتی به چالش کشیده شود.
<span dir="LTR">Not Available</span><br>
هوش , ناشنوا , دانشآموزان , شغلی , گاردنر , کودکان , کودکان ناشنوا , ارزیابی , نظریه گاردنر , نظریه
Not Available
0
0
http://exceptionaleducation.ir/browse.php?a_code=A-10-1570-71&slc_lang=fa&sid=1
.
.
سعید
رحیمی
Nashriyeh2005@gmail.com
10031947532846009349
10031947532846009349
Yes