Journal of Exceptional Education (J Except Educ)
تعلیم و تربیت استثنایی
J Except Educ
Literature & Humanities
http://exceptionaleducation.ir
1
admin
1727-3145
1727-3145
1727-3145
10.18869/acadpub.ExcepEdu
1727-3145
م۷۷-۱۰۴۸۸
1727-3145
fa
jalali
1390
1
1
gregorian
2011
4
1
1
107
online
1
fulltext
fa
مداخلات اولیه برای شناسایی و پیشگیری از مشکلات ریاضی دانش آموزان (49تا 58-7-107-1390)
Not Available6
مشکلات يادگيري
مشکلات یادگیری
مروری
Review Article
توجه به شناخت و آموزش وپرورش کودکان و دانش آموزان استثنایی، یعنی افرادی که به دلایل خاص جسمانی، ذهنی، عاطفی و روانی نمی توانند از برنامه های عادی آموزشی به نحوی مطلوب بهره مند گردند، از نشانه های پیشرفت، اصالت و قوت و غنای فرهنگ و نظام آموزش و پرورش هر جامعه ای است. بررسی حساب (جنبه ی تفکر کمی) و مشکلا ت دانش آموزان در این درس از جنبه های مورد بحث در آموزش استثنایی و روانشناسی تربیتی می باشد. برخی دانش آموزان به ویژه دانش آموزان با مشکلات ریاضی قادر به انجام صحیح عملیات بنیادین حساب (جمع، تفریق، ضرب و تقسیم) نیستند. آنها به کرات مرتکب خطاهای محاسباتی یا اضطراب ریاضی شده و از ادامه عملیات منصرف می شوند.پژوهشگران علاقمند به این حیطه، علت این مشکلات را در آموزش ناکافی و نادرست معلم و یا ناتوانی دانش آموزان در اکتساب مفاهیم بنیادین می دانند. معلمان با درک این الگوها می توانند در حل مسایل دانش آموزان با مشکلات ریاضی موفق شده و نارسایی های آنها را درک مفاهیم کمی به حداقل برسانند.
<span dir="LTR">Not Available</span><br>
کودکان , دانشآموزان , مشکلات ریاضی دانشآموزان , مشکلات ریاضی , آموزش , مسایل دانشآموزان با مشکلات ریاضی , مهارت , پژوهش , پیشگیری از مشکلات ریاضی , مشکلات ریاضی و مشکلات خواندن
Not Available
0
0
http://exceptionaleducation.ir/browse.php?a_code=A-10-1570-39&slc_lang=fa&sid=1
.
.
افسانه
صفار
Nashriyeh2005@gmail.com
10031947532846009292
10031947532846009292
Yes
.
.
ناهید
حاجی آبادی
Nashriyeh2005@gmail.com
10031947532846009293
10031947532846009293
No