@ARTICLE{خانجانی, author = {خانجانی, زینب and }, title = {Effectiveness of the Soft Music during the Professional Activities on Job Performance, Self-efficacy and Adaptive Behavior in Girls with Intellectual Disabilities}, volume = {5}, number = {133}, abstract ={زمینه: بر اساس تعریف جدید صاحب‌نظران از مفهوم کم‌توانی‌ذهنی، می‌توان برخی رفتارهای این گروه از جامعه را بهبود بخشید، بنابراین ﭘﮋوﻫﺶ ﺣﺎﺿﺮ، با هدف بررسی اثربخشی موسیقی ملایم هنگام انجام فعالیت‌های حرفه‌ای بر بهبود عملکرد شغلی، خودکارآمدی و رفتار سازشی دختران کم‌توان‌ذهنی انجام شد. روش کار: 40 دانش‌آموز دختر کم‌توان‌ذهنی از میان جامعه کم­توان ­ذهنی آموزش ­پذیر مدارس حرفه ­ای دخترانه شهر تبریز به شیوه نمونه­گیری در دسترس انتخاب و در 2 گروه آزمایشی و گواه گمارده شدند (هر گروه 20 نفر) و از ابزارهای مقیاس خودکارآمدی شرر، آزمون عملکرد حرفه‌ای کودکان کم­توان­ ذهنی و مقیاس رفتارسازشی واینلند، برای جمع­ آوری داده­ ها استفاده شد. یافته­ ها: نتایج پژوهش نشان داد موسیقی ملایم هنگام انجام فعالیت­ های حرفه‌ای موجب بهبود عملکرد شغلی، خودکارآمدی و رفتار سازشی دختران کم­توان­ ذهنی می ­شود. نتیجه ­گیری:نتایج پژوهش حاضر، نشان داد که برخی مهارت­ های اجتماعی را می­توان به دختران کم­توان­ ذهنی آموزش داد که موسیقی یکی از روش­ هایی است که در تسهیل این آموزش می­ تواند موثر واقع شود. به این صورت که نتایج نشان داد، پخش موسیقی ملایم هنگام انجام فعالیت­ های حرفه­ ای می­ تواند بر بهبود عملکرد شغلی، خودکارآمدی و رفتار سازشی دختران کم­توان­ ذهنی موثر باشد. }, URL = {http://exceptionaleducation.ir/article-1-590-fa.html}, eprint = {http://exceptionaleducation.ir/article-1-590-fa.pdf}, journal = {Journal of Exceptional Education (J Except Educ)}, doi = {}, year = {2015} }