@ARTICLE{Ebrahimi, author = {Ebrahimi, seyyed mohammad sabour and }, title = {Application of Functional Communication Training in the Scope of Developmental Disabilities}, volume = {5}, number = {133}, abstract ={زمینه: این مقاله به تاریخچه، توصیف ویژگی‌ها، مبانی نظری و پشتوانه تجربی این رویکرد درمانی پرداخته است. نتیجه­ گیری: مشکلات رفتاری دانش ­آموزان یکی از موانع اصلی در فرآیند آموزش است که بر کیفیت زندگی این دانش‌آموزان و خانواده‌های آن‌ها نیز تأثیر مخربی دارد. آموزش ارتباط کارکردی، یکی از رویکردهای رفتاری در حوزه آموزش ویژه است که طی چند دهه گذشته مبانی نظری و شواهد تجربی بالایی از آن حمایت کرده‌اند. شیوه‌ مناسب آموزش ارتباط کارکردی برای هر فرد، به‌وسیله نتایج ارزیابی کارکردی و تحلیل کارکردی مشکل رفتاری موردنظر تعیین می‌شود }, URL = {http://exceptionaleducation.ir/article-1-628-fa.html}, eprint = {http://exceptionaleducation.ir/article-1-628-fa.pdf}, journal = {Journal of Exceptional Education (J Except Educ)}, doi = {}, year = {2015} }