RT - Journal Article T1 - Not Available496 JF - SEO YR - 2004 JO - SEO VO - 6 IS - 34 UR - http://exceptionaleducation.ir/article-1-1989-fa.html SP - 0 EP - 0 K1 - Not Available AB - مفهوم سبک یادگیری «سبک یادگیری»اصطلاح جامعی است برای توضیح عواملی‌ که تمامی جنبه‌های یادگیری را تحت‌تأثیر قرار می‌دهند و می‌توان‌ آنها را این‌طور خلاصه کرد:سبک‌های یادگیری رفتارهایی ویژه، شناختی،مؤثر و فیزیولوژیک هستند که به‌عنوان شاخص‌های‌ نسبتا ثابتی در مورد اینکه یادگیرندگان چگونه محیط یادگیری را درک و با آن تعامل می‌کنند و به پاسخ می‌گویند به کار می‌رود. باید درک‌ شود که یادگیرندگان نارساخوان اولین و بهترین یادگیرندگان‌ هستند و مانند هر یادگیرنده‌ی دیگری تحت‌تأثیر شرایط مختلف‌ نظریه‌ی سبک‌های یادگیری باید در تمرین‌های روزانه مدرسه عامل‌ تعیین‌کننده‌ای باشد و برای اینکه مؤثر واقع شود باید در تمامی سطح مدرسه‌ که در برگیرنده‌ی محیط یادگیری است‌ اعمال شود. این امر ممکن است دانش‌آموزان را قادر سازد که‌ راهبردهای آموزگار را دنبال کنند و تشویق شوند اما لزوما به معنی‌ آموزگار در مورد کمک به تشخیص‌ سبک‌های یادگیری ترجیحی و مناسب‌ و تشویق گسترش آنها در دانش‌آموزان مسوولیت دارد. این مثال‌ها به روشن کردن ارتباط بین‌ فراشناخت(یادگیری چگونه آموختن)و(سبک‌های یادگیری) ترجیحات یادگیری فرد کمک می‌کنند،ولی به‌طور آشکار این‌ پرسش را نادیده می‌گیرند که آیا ترجیحات یادگیری دانش‌آموز برای مناسب شدن یک موقعیت یادگیری باید دستکاری شوند؟با وجود این،آموزگار در مورد کمک به تشخیص سبک‌های‌ یادگیری ترجیحی و مناسب و تشویق گسترش آنها در دانش‌آموزان مسوولیت دارد. این امر به دلیل آن است‌ که الگوی سبک‌های یادگیری در برگیرنده‌ی محیط یادگیری، برنامه‌ی درسی و روش‌های تدریس است و می‌تواند کلیدی برای‌ پیشرفت موفقیت‌آمیز کودکان نارساخوان در مدرسه باشد. LA eng UL http://exceptionaleducation.ir/article-1-1989-fa.html M3 ER -