%0 Journal Article %A ., . %T Not Available418 %J Journal of Exceptional Education (J Except Educ) %V 6 %N 48 %U http://exceptionaleducation.ir/article-1-1909-fa.html %R %D 2005 %K Not Available, %X برنامه های غربالگری کودکان مدرسه رو مفید است چراکه می تواند به عنوان روشی برای غربال عملکرد گوش میانی و داخلی استفاده شود. عوامل خطرزا برای آسیب شنوایی، دلالت بر نیاز به غربالگری در خلال دیگر سال‌های مدرسه هستند عبارت است از: * نگرانی درباره شنوایی، گفتار، زبان و یادگیری کودک * تاریخچه کاهش شنوایی تاخیری ویا دیرآغاز در خانواده * علائم نشانگانی دربردارنده کاهش شنوایی * نابهنجاری هایی در جمجمه، صورت یا گوش * التهاب گوش میانی دائم یا پی در پی برای بیش از 3 ماه * ضربه به سر همراه با بیهوشی * مصرف داروهای دارای اثر سمی بر گوش * در معرض سطوح بالقوه زیان آور نویز قرارداشتن شرایط دیگر که در آن غربالگری شنوایی باید انجام شود، هنگام : * آغاز آموزش استثنایی * تکرار یک کلاس * عدم حضور در آخرین غربالگری منظم برنامه ریزی شده * ورود به نظام آموزشی تازه بدون مدرکی دال بر قبولی در غربالگری شنوایی برنامه ریزی شده پیشین است. %> http://exceptionaleducation.ir/article-1-1909-fa.docx %P 0-0 %& 0 %! %9 Review Article %L A-10-1570-452 %+ %G eng %@ 1727-3145 %[ 2005