%0 Journal Article %A ., . %A ., . %T Not Available417 %J Journal of Exceptional Education (J Except Educ) %V 6 %N 48 %U http://exceptionaleducation.ir/article-1-1908-fa.html %R %D 2005 %K Not Available, %X مشکلات کودکان کم شنوا معمولا تنها از جنبه ارتباطی مورد توجه قرار می گیرد . اگرچه مشکل ارتباطی، عمده ترین نقص ناشی از کم شنوایی است، احتمال دارد مشکلات جسمی دیگری نیز با کم شنوایی همراه باشد. در این رابطه، نقص تعادلی با آسیب به یکپارچگی حسی (SI) و رشد حرکتی، یکی از نقایصی است که معمولا در کم شنوایی های حسی- عصبی مشاهده می شود. آسیب به بخش هایی از عصب حلزونی- دهلیزی ، نه تنها موجب کم شنوایی حسی- عصبی می شود، بلکه ممکن است بواسطه آسیب به شاخه وستیبولار این عصب، با مشکلات تعادلی نیز همراه باشد. در مقاله حاضر، اختلال عملکرد تعادلی از دیدگاه مطالعات فیزیکال تراپی و شنوایی شناسی مورد بحث و بررسی قرار می گیرد. %> http://exceptionaleducation.ir/article-1-1908-fa.docx %P 0-0 %& 0 %! %9 Review Article %L A-10-1570-451 %+ %G eng %@ 1727-3145 %[ 2005