@ARTICLE{., author = {., . and }, title = {Not Available199}, volume = {4}, number = {80}, abstract ={هدف گفتاردرمانی، ایجاد توانایی برقراری ارتباط مناسب برای فرد مراجعه کننده است. برای برقراری ارتباط و انتقال مفاهیم از نمادها یا علایم استفاده می کنیم که این ارتباط از راه اشارات ، ایما و اشاره، نوشتار، تصاویر، نمادها و ... صورت می گیرد . اگر فردی دچار آسیب های زبانی و گفتاری شدید باشد ، علاوه بر موارد فوق باید از روش ها و نظام های دیگری برای برقراری ارتباط مؤثر استفاده کند که به عنوان نظام ارتباطی جایگزین و مکمل (AAC) معرفی می شود . مقاله حاضر به بررسی کاربرد این نظام در کودکان نشانگان داون با آسیب شنوایی می پردازد. }, URL = {http://exceptionaleducation.ir/article-1-1686-fa.html}, eprint = {http://exceptionaleducation.ir/article-1-1686-fa.docx}, journal = {Journal of Exceptional Education (J Except Educ)}, doi = {}, year = {2008} }