@ARTICLE{., author = {., . and ., . and }, title = {Not Available196}, volume = {4}, number = {80}, abstract ={امروزه تصویرسازی ذهنی نقش مهمی در تحول شناختی، عاطفی و اجتماعی کودکان بازی می کند. به ویژه برای افرادی که از حوزه ی حس بینایی آسیب دیده اند و قادر به استفاده ی مطلوب از حس بینایی خود در محیط اطرافشان نیستند. بنابر اهمیت این موضوع، آشنایی افراد به ویژه آموزگاران و والدین کودکان نابینا با ماهیت تصویرسازی ذهنی و چگونگی اثربخشی و کاربرد آن در محیط زندگی فرد نابینا است که میتواند به افزایش دامنه ی شناختی و بالا بردن میزان سازگاری عاطفی، روانی کودکان نابینا در جامعه کمک کند. به دلیل اهمیت این موضوع، در این مقاله سعی شده ابتدا به تعریف تصویرسازی ذهنی و سپس عوامل مؤثر در اثربخشی تصویرسازی ذهنی و سازگاری نابینایان، انواع و کاربرد تصویرسازی پرداخته و در پایان به پژوهش‌های مبتنی بر وجود تصویرسازی ذهنی در نابینایان اشاره شود. }, URL = {http://exceptionaleducation.ir/article-1-1683-fa.html}, eprint = {http://exceptionaleducation.ir/article-1-1683-fa.docx}, journal = {Journal of Exceptional Education (J Except Educ)}, doi = {}, year = {2008} }