TY - JOUR T1 - Not Available195 TT - استفاده از سنجش بومی در برنامه ریزی استخدام و انتقال (89تا 98-10-82- 1387) JF - SEO JO - SEO VL - 5 IS - 82 UR - http://exceptionaleducation.ir/article-1-1682-fa.html Y1 - 2008 SP - 0 EP - 0 KW - Not Available N2 - سه راه ارزیابی محلی که طی برنامه‌های انتقال، می‌تواند برای ارتقاء خودکفایی،مورد استفاده قرار بگیرد عبارت‌انداز: 1)استفاده از جلسات برای افزایش رهبری‌ دانش آموز 2)ترغیب دانش‌آموز به داشتن هدف و تصمیم گیری‌ (و اگر این کار مشکل است،مرتب کردن اهداف‌ بر اساس علایق دانش‌آموز) و 3)ارزیابی و تعیین مهارت‌های خودکفایی مورد نیاز دانش آموز را که باید آنها را کسب نماید. به طور مثال در مورد"دیوید"آقای لوئیس‌ تصمیم گرفت به او آموزش دهد تا در جلسات‌ برنامه‌ریزی خودش یک عضو فعال باشد،به این‌ امید که او در آینده قادر باشد جلسات را اداره و رهبری کند. او و آقای‌ لوئیس این مواد را به شرح زیر فهرست کردند: برنامه‌ریزی برای شرکت‌"دیوید"در جلسات انتقال‌ بوسیله مواد تهیه شده ،تدوین یک برنامه آموزش شغلی فردی و محل کار در یک ارزیابی محلی،از اولویت‌های بوجود آمده در برنامه‌ریزی فردی و راهکارهای افزایش‌ خودکفایی جهت تنظیم یک برنامه درسی برای‌ یک دانش‌آموز استفاده می‌شود. M3 ER -