TY - JOUR T1 - Not Available183 TT - ناتوانی های یادگیری، اختلال های یادگیری (49تا 60-5-83- 1387) JF - SEO JO - SEO VL - 6 IS - 83 UR - http://exceptionaleducation.ir/article-1-1669-fa.html Y1 - 2008 SP - 0 EP - 0 KW - Not Available N2 - از آنجا که دانش‌آموزان در مدارس عادی به‌ دلیل برخورداری از ظاهر بدون مشخصه‌ی معلولیتی‌ به یک نگاه و روش مورد آموزش و پرورش قرار می‌گیرند،دسته‌ای از این دانش‌آموزان بنا به دلایلی‌ (ارثی،محیطی،عاطفی و...)دچار ناتوانی در یک‌ حوزه(نوشتن،خواندن،ریاضی یا زبان شفاهی) هستند.این دانش‌آموزان با آنکه هیچ گونه مشکل‌ هوشی یا علامت ظاهری ندارند،به دلیل عدم‌ شناسایی مشکلاتشان بیشترین فشار را از پیرامون‌شان‌ (مدرسه،خانواده،اقوام و بعضا آشنایان)دریافت‌ می‌کنند و ممکن است عدم مداخله‌ی تشخیصی، درمانی و توان بخشی به ترک تحصیل آنها منجر شود.در این مقاله اختلال یادگیری‌2و ناتوانی‌ یادگیری‌3با زبانی ساده تعریف شده تا براساس آن‌ دانش‌آموزان دارای مشکلات ویژه‌ی یادگیری‌ شناسایی شده و آموزش و توان بخشی آنان انجام‌ پذیرد. M3 ER -