AU - ., . TI - Not Available182 PT - JOURNAL ARTICLE TA - SEO JN - SEO VO - 6 VI - 83 IP - 83 4099 - http://exceptionaleducation.ir/article-1-1668-fa.html 4100 - http://exceptionaleducation.ir/article-1-1668-fa.docx SO - SEO 83 AB  - هدف از مقاله‌ی حاضر،ارایه‌ی راهکارهایی جهت‌ کمک به معلمان عزیز در ایجاد مرکز یادگیری آب‌/ ماسه‌ و سازگار کردن آن با نیازهای ویژه‌ی کودکان‌ در کلاس‌های فراگیر پیش دبستانی‌ می‌باشد.در حال حاضر یکی از مشکلات اساسی که کلاس‌های‌ پیش دبستانی و آمادگی اغلب مدارس استثنایی با آن‌ روبه‌رو هستند عدم مطابقت آن با نیازهای ویژه‌ی‌ کودکان در این سن می‌باشد و به همین خاطر کودکان این کلاس‌ها هر روز صبح با بی علاقگی و فشار والدین به مدرسه می‌آیند و سوء رفتارهای‌ زیادی در این کلاس‌ها اتفاق می‌افتد و اغلب معلمان‌ این کلاس‌ها ناراضی‌اند و از وضع موجود انتقاد می‌کنند.نظریه‌های جدید یادگیری(ساخت گرایی) بیان می‌کنند یادگیری واقعی زمانی اتفاق می‌افتد که‌ کودکان در موقعیت‌های واقعی زندگی به فعالیت و اکتشاف بپردازند و بین موقعیت‌های کلاسی و محیط طبیعی و زندگی آنها بیشترین شباهت وجود داشته‌ باشد.کودکانی که هنوز خواندن را نیاموخته‌اند از طریق لمس تصاویر می‌توانند به شناخت نسبی از پرندگان و حیوانات دست یابند.کودکان می‌توانند فرم ظاهری(خطوط محیطی)،فرم هر یک از اعضای بدن به صورت جداگانه و بافت اعضای بدن‌ را بشناسند.در این کتاب با روایات مختلف شعر اتل، متل،توتوله از شهرهای مختلف نیز آشنا می‌شوند. در سنین 4 تا 6 سالگی که کودک هنوز خواندن را نیاموخته به کمک بزرگترها از این روایات لذت‌ می‌برد و پس از آموختن خواندن می‌تواند این‌ روایت‌ها را که به صورت کارت‌هایی به خط بریل‌ در جیب‌های پشت هر صفحه این کتاب قرار دارد را بخواند. CP - IRAN IN - LG - eng PB - SEO PG - 0 PT - Review Article YR - 2008