@ARTICLE{., author = {., . and ., . and }, title = {Not Available75}, volume = {8}, number = {98}, abstract ={در دهه های اخیر رویکردهای سنتی یادگیری با ظهور فن آوری های جدید نظیر چند رسانه ای ها، فرارسانه ها و ارتباطات از راه دور دستخوش تغییرات اساسی شده است. با امکانات شبکه ای نه تنها دانش آموزان استثنایی، بلکه والدین و مربیان آنها نیز می-توانند از آخرین اطلاعات درباره نحوه ی آموزش فرزندان خود با خبر شوند. امروزه اقدامات زیادی در بیشتر کشورها برای استفاده از فن-آوری های نوین در امر آموزش ویژه انجام شده است. فناوری کمکی تمام ابزارهای توان بخشی، سازگارانه و کمکی برای افراد دارای کم توانی های خاص را در بر می گیرد و شامل تمام مراحل انتخاب، تشخیص و استفاده ی مناسب از این ابزارهاست. کمبود کارگاه های آموزشی و همچنین عدم ترکیب فن-آوری در برنامه های درسی از نقاط ضعف برنامه ریزی و طرح درس آموزگاران مخصوصا آموزش ویژه است به طوری که کاربرد رایانه و برنامه های چند رسانه ای و هم چنین حمایت از تسهیلات دسترسی به آن باعث ارتقای کیفیت تدریس و مهارت آموزگاران در رسیدن به اهدف درست برنامه های درسی می شود. }, URL = {http://exceptionaleducation.ir/article-1-1558-fa.html}, eprint = {http://exceptionaleducation.ir/article-1-1558-fa.docx}, journal = {Journal of Exceptional Education (J Except Educ)}, doi = {}, year = {2010} }