@ARTICLE{Tavakoli Torghi, author = {Tavakoli Torghi, Elham and }, title = {A Brief Review over AttentionDeficit, Motion Control and Perception Disorders}, volume = {3}, number = {116}, abstract ={  مفهوم AMP (نقص توجه، کنترل حرکتی و ادراک) حدود 20 سال است که در اسکاندیناوی مورد استفاده بالینی قرار گرفته است. نشانگان «نقص توجه، کنترل حرکتی و ادراک» بر اساس وجود همزمان اختلال نارسایی توجه / بیش­فعالی و اختلال ناهماهنگی رشدی در کودکانی که مشکل یادگیری شدید یا فلج مغزی ندارند، تشخیص داده می شود. در شدیدترین حالت، این اختلال حدود 1.5 درصد جمعیت عمومی کودکان سنین مدرسه را تشکیل می­دهد. پسرها عموماً بیشتر علائم این اختلال را نشان می­ دهند و دخترها غالبا تشخیص داده نمی­شوند. مشکلات و شرایط همبود زیادی از جمله اختلال سلوک، افسردگی/ اضطراب و شکست تحصیلی با این نشانگان وجود دارند.همچنین ارتباطی قوی میان اختلالات طیف اوتیسم و نشانگان «نقص توجه، کنترل حرکتی و ادراک» شدید وجود دارد. عوامل خانوادگی و شرایط خطرزای پیش از تولد اهمیت زیادی در این اختلال دارند.عوامل خطرزای روانی اجتماعی موجب افزایش خطر نابهنجاری­های روان­پزشکی حاد در «نشانگان نقص توجه، کنترل حرکتی و ادراک» می شوند. در مطالعه­ای، ضعف روانی اجتماعی در حدود 60 درصد بزرگسالانی که درمان نشده­اند، مشاهده شد. مداخلات موثر قابل دسترس برای بسیاری از مشکلاتی که در نشانگان «نقص توجه، کنترل حرکتی و ادراک» با آنها مواجهیم، وجود دارد. }, URL = {http://exceptionaleducation.ir/article-1-52-fa.html}, eprint = {http://exceptionaleducation.ir/article-1-52-fa.pdf}, journal = {Journal of Exceptional Education (J Except Educ)}, doi = {}, year = {2013} }