%0 Journal Article %A Pashmdar Fard, Marziyeh %A Amini, Malek %T positioning of Children with Cerebral Palsy in School %J Journal of Exceptional Education (J Except Educ) %V 5 %N 142 %U http://exceptionaleducation.ir/article-1-1036-fa.html %R %D 2016 %K Sitting posture, Children with CP, School, %X زمینه: از آن‌جایی که کودکان دارای فلج‌مغزی نیمی از طول روز را در مدرسه سپری می‌کنند، بنابراین اتخاذ وضعیت­های خاص می ­تواند در بهبود و پیشرفت جسمی آن‌ها تاثیرگذار باشد. این وضعیت‌ها افزون‌بر ایجاد بدشکلی­های ظاهری منجر به کاهش ظرفیت تنفسی و ریوی این کودکان می‌شود و در پی آن مشکلات دیگری را نیز به‌همراه دارد. نتیجه­‌گیری: در این مقاله پس از ارایه مقدمه‌ای کوتاه، به بیان برخی راهکارهای کلی به‌منظور بهبود نشستن و وضعیت‌های مطلوب برای کودکان دارای فلج‌مغزی پرداخته شده که همه این راهکارها نیازمند یک همکاری چندجانبه توسط کاردرمانگران، معلمان، والدین و کارکنان مدارس دانش‌آموزان با نیازهای ویژه است. %> http://exceptionaleducation.ir/article-1-1036-fa.pdf %P 43-46 %& 43 %! %9 Review Article %L A-10-1296-1 %+ %G eng %@ 1727-3145 %[ 2016