زمینه یکی از روشهای موثر در آموزش کودکان با اختلال اتیسم و کودکان با کمتوانیذهنی روش رهنموددادن همزمان است. روش رهنموددادن همزمان را میتوان هم برای مهارتهای مجزا یعنی پاسخ تنها در یک دوره نسبتا کوتاه و هم برای مهارتهای زنجیرهای و دنبالهدار یعنی یک تعداد از توالی رفتارها که یک رفتار پیچیده را شکلمیدهند، استفادهکرد. وقتی رهنموددادن همزمان استفادهمیشود، معلم یک رهنمود کنترلشده یعنی رهنمودی را که مطمئن است پاسخ صحیح بهحسابمیآید؛ همزمان با محرک آماج شامل هدف، ژست، فعالیت یا وضعیتی که میخواهیم یادگیرنده وقتی آموزش تماممیشود، پاسخ دهد، ارایه میدهد.
نتیجهگیری: این مقاله به بررسی روش رهنموددادن همزمان در آموزش کودکان با کمتوانیذهنی و کودکان با اختلال اتیسم میپردازد.
بازنشر اطلاعات | |
این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است. |