جلد 9، شماره 137 - ( بهمن و اسفند 1394 )                   شماره 137 صفحات 46-41 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


1- دانشگاه اصفهان ، zmansurnejad@yahoo.com
2- دانشگاه اصفهان
چکیده:   (5601 مشاهده)

زمینه یکی از روش‌های موثر در آموزش کودکان با اختلال اتیسم و کودکان با کم‌توانی‌ذهنی روش رهنموددادن همزمان است. روش رهنموددادن همزمان را می‌توان هم برای مهارت‌های مجزا یعنی پاسخ تنها در یک دوره نسبتا کوتاه و هم برای مهارت‌های زنجیره‌ای و دنباله‌دار یعنی یک تعداد از توالی رفتارها که یک رفتار پیچیده را شکل‌می‌دهند، استفاده‌کرد. وقتی رهنموددادن همزمان استفاده‌می‌شود، معلم یک رهنمود کنترل‌شده یعنی رهنمودی را که مطمئن است پاسخ صحیح به‌حساب‌می‌آید؛ همزمان با محرک آماج شامل هدف، ژست، فعالیت یا وضعیتی که می‌خواهیم یادگیرنده وقتی آموزش تمام‌می‌شود، ‌پاسخ دهد، ارایه می‌دهد.

نتیجه‌گیری: این مقاله به بررسی روش رهنموددادن همزمان در آموزش کودکان با کم‌توانی‌ذهنی و کودکان با اختلال‌ اتیسم می‌پردازد.

متن کامل [PDF 225 kb]   (1389 دریافت)    
نوع مطالعه: اصیل پژوهشی | موضوع مقاله: عمومي
دریافت: 1394/5/15 | ویرایش نهایی: 1395/6/18 | پذیرش: 1394/11/12 | انتشار: 1394/12/25 | انتشار الکترونیک: 1394/12/25

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.