جلد ۱، شماره ۱۲۹ - ( فروردین ۱۳۹۴ )                   شماره ۱۲۹ صفحات ۵۶-۴۹ | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Rezaei Dehnavi S, Moradi A. Classical and Modern Prejudices toward people with Intellectual Disability. J Except Educ 2015; 1 (129) :49-56
URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-343-fa.html
رضایی دهنوی صدیقه، مرادی اعظم. پیش داوری های کلاسیک و مدرن در مورد افراد با کم‌توانی‌ذهنی. تعلیم و تربیت استثنایی. ۱۳۹۴; ۱ (۱۲۹) :۴۹-۵۶

URL: http://exceptionaleducation.ir/article-۱-۳۴۳-fa.html


۱- . ، srezaeidehnavi@pnu.ac.ir
۲- .
چکیده:   (۶۶۲۲ مشاهده)

هدف: هدف از تحقیق حاضر بررسی میزان انواع پیش داوری کلاسیک و مدرن در مورد افراد ناتوان ذهنی در دانشجویان مقطع کارشناسی و بررسی تاثیر جنسیت و رشته تحصیلی بر انواع پیش داوری بود. روش پژوهش: نمونه تحقیق عبارت بود از 189 نفر از دانشجویان مقطع کارشناسی رشته های مختلف دانشگاه اصفهان که از طریق نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای انتخاب شدند. برای جمع آوری داده ها مقیاس پیش داوریهای کلاسیک و مدرن در مورد افراد ناتوان ذهنی (اکرمی و همکاران، 2006) به کار برده شد. داده ها با استفاده از آزمون تی تک نمونه‌ای و تحلیل واریانس یک راهه مورد تحلیل قرار گرفت. یافته‌ها: نتایج تحقیق نشان داد که پیش داوری کلاسیک و مدرن در دانشجویان مقطع کارشناسی شایع است. جنسیت و رشته تحصیلی با پیش داوری کلاسیک و مدرن رابطه ندارد، اما آشنایی بیشتر با افراد ناتوان ذهنی با کاهش پیش داوری کلاسیک همراه است. نتیجه‌گیری: برای کاهش پیشداوری کلاسیک نسبت به افراد ناتوان ذهنی باید زمینه برای تماس بیشتر دانشجویان با این افراد فراهم گردد.

متن کامل [PDF 320 kb]   (۱۳۳۵ دریافت)    
نوع مطالعه: اصیل پژوهشی | موضوع مقاله: عمومي
دریافت: 1393/5/12 | ویرایش نهایی: 1395/9/11 | پذیرش: 1393/7/2 | انتشار: 1394/5/6 | انتشار الکترونیک: 1394/5/6

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.