جلد 6، شماره 48 و 49 - ( 10-1384 )                   شماره 48 و 49 صفحات 0-0 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


، Nashriyeh2005@gmail.com
چکیده:   (2246 مشاهده)
ه طور خلاصه به دلایل زیر این دانش‌آموزان در اجتماع شرکت نمی‌کنند: - عدم پذیرش والدین - سخت بودن حمل و نقل آنها به دلیل مشکلات حرکتی و سنگین وزن شدن آنها - عدم امکان استفاده از وسایل نقلیه عمومی به دلیل مشکلات مالی - فرصت نداشتن کافی والدین به علل مشغله‌های روزانه و داشتن چند فرزند معلول - عدم استقلال دانش‌آموز - فرصت نداشتن دانش‌آموز به علت سختی دروس و کند بودن حرکت‌های او - نداشتن امکانات لازم در آموزشگاه جهت بردن دانش‌آموز به اردوگاهها و مراکز تفریحی - عدم مناسب سازی مراکز و مکان‌ها جهت تردد دانش‌آموزان با مشکل حرکتی - عدم وجود کانون‌های تفریحی خاص این دانش آموزان - احساس بد سر بار بودن و ناتوانی - احساس خجالت از ناموزون بودن اندام دانش‌آموزی که نمی‌توان گفت معلول است بلکه باید گفت بیمار است، باید با تمام مشکلات پا به پای دانش‌آموزان عادی پیش برود به دلایلی که ذکر خواهد شد در فشار بسیاری قرار می‌گیرد. اما برای گروههای خاص‌تر چه باید بکنیم؟ - آیا صحیح است که هیچ غربالی برای این معجون ناهمگون انجام نگیرد؟ - آیا دانش‌آموزان خاص‌تر باید با بودجه‌بندی دانش‌آموزان عادی درس بخوانند؟ - آیا وظیفه خود را در شاد زیستن و شاد مردن آنها فراموش کرده‌ایم ؟ - آیا دانش آموزانی که امید به زندگی آنها بسیار کوتاه است باید با همین بودجه بندی درس بخوانند؟ - آیا نمی‌توان جهت رفع مشکلات بهداشتی دانش‌آموزان راه حلی اندیشید؟ اگر بتوانیم نظامی به وجود آوریم که دانش‌آموزان وقت کافی برای فعالیت‌های فوق برنامه داشته باشند چه در خانه و چه در مدرسه می‌توان امیدوار بود که لذت آموزش و زندگی را برای این کودکان فراهم آورده‌ایم.
متن کامل [DOCX 12 kb]   (12 دریافت)    
نوع مطالعه: مروری | موضوع مقاله: جسمي - حركتي
دریافت: 1398/11/22 | پذیرش: 1398/11/26 | انتشار: 1398/11/26 | انتشار الکترونیک: 1398/11/26

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.