جلد 6، شماره 48 و 49 - ( 10-1384 )                   شماره 48 و 49 صفحات 0-0 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

.. Not Available419. J Except Educ. 2005; 6 (48 and 49)
URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1910-fa.html
باشعور لشگری مریم. ناتوانی های چند گانه و شدید: تعریف و ویژگی ها (52تا 54-8-48تا 49- 1384). تعلیم و تربیت استثنایی. 1384; 6 (48 و 49)

URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1910-fa.html


، Nashriyeh2005@gmail.com
چکیده:   (1973 مشاهده)
این قانون، اصطلاح کودکان با ناتوانای‌های شدید را برای اشاره به کودکان با ناتوانی‌هایی استفاده می‌کنند که به دلیل شدت مشکلات روانی، جسمی و هیجانی نیازمند خدمات پزشکی و اجتماعی ـ روان شناختی و آموزش خیلی ویژه به منظور بهره‌گیری از حداکثر ظرفیتشان برای مشارکت مؤثر و مفید در جامع و رضایت شخصی هستند. افراد با معلولیت شدید شامل افراد ی هستند که در سنین مختلف به حمایت گسترده مداوم در بیش از یک فعالیت زندگی نیاز دارند تا بتوانند در موقعیت‌های اجتماعی تلفیقی مشارکت کرده و از کیفیت زندگی که در دسترس شهروندان سالم با ناتوانی کمتر قرار دارد، لذت ببرند. ارزیابی‌های پزشکی : معمولا پزشکان، کودکان با ناتوانی‌های شدید و چندگانه را به هنگام تولد شناسایی می‌کنند؛ این شناسایی در طی فرایندغربال برای بررسی ناتوانی‌های قابل مشاهده، اختلال‌های متابولیک، ژنتیکی و مشکلات رشدی انجام می‌شود. تکنولوژی کمکی از قبیل فنون و شیوه‌های ارتباطی، کامپیوتری، اضافی، جایگزین ممکن است کمک‌های آموزشی با ارزشی را در برنامه‌های آموزش برای دانش‌آموزان با ناتوانی‌های چندگانه و شدید فراهم آورد.
متن کامل [DOCX 12 kb]   (25 دریافت)    
نوع مطالعه: مروری | موضوع مقاله: پزشكي
دریافت: 1398/11/22 | پذیرش: 1398/11/26 | انتشار: 1398/11/26 | انتشار الکترونیک: 1398/11/26

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.