جلد 7، شماره 61 - ( 10-1385 )                   شماره 61 صفحات 0-0 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


، Nashriyeh2005@gmail.com
چکیده:   (2273 مشاهده)
در میان کودکان ناشنوا کودکان بسیاری هستند که نیازهای خاصی دارند، در این مقاله کودکان ناشنوای عمیق و شدید که ناتوانی‌های دیگری نیز دارند، مورد توجه قرار می‌گیرند. این کودکان نیازمند خدماتی بیش از آنچه برای کودکان ناشنوا تدارک دیده شده، می‌باشد. ناتوانی‌های اضافی شامل کم توانی ذهنی، اتیسم، آسیب بینایی، اختلالات یادگیری خاص (به عنوان مثال دیس‌لکیا)، اختلالهای نقص توجه یا مشکلات رفتاری یا هیجانی و ناتوانایی‌های فیزیکی (هولدن، پیت و دیاز، 1998؛ کراچمر، 1998؛ مک کراکن، 1998)1 است. مشکل عمده در توصیف گروه کودکان ناشنوا با نیازهای خاص، استفاده فراوان از تعاریف کلی است. این تعاریف برای تشریح روابط پیچیده موجود بین شرایط متفاوت کارایی ندارد (مک کراکن، 1998). و همین روابط پیچیده است که این کودکان خاص را می سازد.
متن کامل [DOCX 12 kb]   (48 دریافت)    
نوع مطالعه: مروری | موضوع مقاله: آسیب دیده شنوایی
دریافت: 1398/11/16 | پذیرش: 1398/11/27 | انتشار: 1398/11/27 | انتشار الکترونیک: 1398/11/27

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.