، Nashriyeh2005@gmail.com
چکیده: (2928 مشاهده)
در این مبحث توجه افرادی که با کودکان فلج مغزی در تماس میباشند را به این مطلب جلب می نماید که به طور کلی کودکان فلج مغزی با محدودیت حرکتی همواره کمتر از توانایی های هوشی خود ارزیابی می شوند و این مهمترین محدودیتی است که در آموزش به آنان داریم و همچنین محدودیتی که از نظر فکری در مورد پیشرفت آنان در ذهن متصور میشویم . طبق بررسی های انجام شده به روی نتایج آزمون های هوشی چنین استنباط میشود که بدون تغییر اساسی در آزمونها برای کشف توانایی های کودکان فلج مغزی با توانایی هوشی بالا (کودکانی که صحبت کردن یا زبانشان آسیب دیده است) نمی توان جایگاه تحصیلی مناسبی برای آنها پیش بینی کرد . با توجه به نظر محققان و کامل نبودن عملکرد آزمون ها در تشخیص این کودکان ، تحقیقات کیفی بین فردی برای مدت سه سال روی چند دانش آموز فلج مغزی آتتویید و اسپاستیک که گفتارشان نشانگر تواناییهای شناختی شان نبود، صورت گرفت و این تحقیقات موارد مختلفی را مورد بررسی قرار داد که در ادامه به آن اشاره می شود(این کودکان در طی مرحلهی تولد فلج شده بودند). نوار دیداری ویژگی های کودکان سرآمد در مواردی به صورت علمی به اثبات رسیده است و تحقیقات موردی نشان می داد که بعضی از این نشانه های سرآمد بودن از توانایی های آنها تأثیر یافته و تغییر پیدا کرده بود.
نوع مطالعه:
مروری |
موضوع مقاله:
جسمي - حركتي دریافت: 1398/11/10 | پذیرش: 1398/11/12 | انتشار: 1398/11/12 | انتشار الکترونیک: 1398/11/12
ارسال پیام به نویسنده مسئول