جلد 4، شماره 68 و 69 - ( 6-1386 )                   شماره 68 و 69 صفحات 0-0 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

.. Not Available302. J Except Educ 2007; 4 (68 and 69)
URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1792-fa.html
مقنی آرانی مهدی. شیوه های مؤثر در آموزش خواندن (117تا 125-10-68تا 69- 1386). تعلیم و تربیت استثنایی. 1386; 4 (68 و 69)

URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1792-fa.html


، Nashriyeh2005@gmail.com
چکیده:   (2619 مشاهده)
در پنجمین مرحله : یعنی خواندن متن درس جدید همانند روش ترکیبی است با این تفاوت که معلم سعی دارد روزنه های کاهش میزان بخش کردن و کشیده گفتن صداهای هر بخش را شناسایی کرده و اندکی از این نیازها بکاهد. فرایند اساسی این روش چنین است که:معلم قسمتی از یک متن را برای خواندن معین می کند (معمولا یک بند) و این را نیز معلوم می سازد که چه کسی مسؤول آموزش آن بند خواهد بود، خود او و یا یکی از دانش‌آموزان. به طور خلاصه می توان گفت که روش آموزش دو جانبه هم به خاطر اینکه به صورت مشارکتی انجام می شود و فرد با دیگران بحث و تبادل نظر می کند و هم به خاطر اینکه در این روش چهار راهبرد، فراشناختی که برای یادگیری یک مطلب ضروری است آموزش داده می شود، یک روش آموزشی بسیار مهم برای کلیه دانش‌آموزان ناتوان در خواندن و فهمیدن میباشد. در سال اول اجرای برنامه کل زبانی ، کودکان معمولا زمان یکسانی را صرف خواندن، نوشتن ، صحبت کردن و گوش کردن می کنند و این چهار مهارت به طور جداگانه آموزش داده نمی شود بلکه همه آنها مهارت های ارتباطی وابسته به یکدیگر تلقی می شوند. شیوه کلینگهام – استیلمن این شیوه بر اساس روش چند حسی بنا شده است که معلم به طریق زیر آوانگاری را به کودکان معرفی می کند: الف) معلم کارت کوچکی را که حرفی روی آن نوشته شده است به کودک نشان میدهد و نام آن حرف را به وی می گوید.
     
نوع مطالعه: مروری | موضوع مقاله: عمومي
دریافت: 1398/11/10 | پذیرش: 1398/11/12 | انتشار: 1398/11/12 | انتشار الکترونیک: 1398/11/12

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.