، Nashriyeh2005@gmail.com
چکیده: (2619 مشاهده)
در پنجمین مرحله : یعنی خواندن متن درس جدید همانند روش ترکیبی است با این تفاوت که معلم سعی دارد روزنه های کاهش میزان بخش کردن و کشیده گفتن صداهای هر بخش را شناسایی کرده و اندکی از این نیازها بکاهد. فرایند اساسی این روش چنین است که:معلم قسمتی از یک متن را برای خواندن معین می کند (معمولا یک بند) و این را نیز معلوم می سازد که چه کسی مسؤول آموزش آن بند خواهد بود، خود او و یا یکی از دانشآموزان. به طور خلاصه می توان گفت که روش آموزش دو جانبه هم به خاطر اینکه به صورت مشارکتی انجام می شود و فرد با دیگران بحث و تبادل نظر می کند و هم به خاطر اینکه در این روش چهار راهبرد، فراشناختی که برای یادگیری یک مطلب ضروری است آموزش داده می شود، یک روش آموزشی بسیار مهم برای کلیه دانشآموزان ناتوان در خواندن و فهمیدن میباشد. در سال اول اجرای برنامه کل زبانی ، کودکان معمولا زمان یکسانی را صرف خواندن، نوشتن ، صحبت کردن و گوش کردن می کنند و این چهار مهارت به طور جداگانه آموزش داده نمی شود بلکه همه آنها مهارت های ارتباطی وابسته به یکدیگر تلقی می شوند. شیوه کلینگهام – استیلمن این شیوه بر اساس روش چند حسی بنا شده است که معلم به طریق زیر آوانگاری را به کودکان معرفی می کند: الف) معلم کارت کوچکی را که حرفی روی آن نوشته شده است به کودک نشان میدهد و نام آن حرف را به وی می گوید.
نوع مطالعه:
مروری |
موضوع مقاله:
عمومي دریافت: 1398/11/10 | پذیرش: 1398/11/12 | انتشار: 1398/11/12 | انتشار الکترونیک: 1398/11/12
ارسال پیام به نویسنده مسئول