جلد 4، شماره 68 و 69 - ( 6-1386 )                   شماره 68 و 69 صفحات 0-0 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

.. Not Available295. J Except Educ 2007; 4 (68 and 69)
URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1785-fa.html
احسانی لیلا. قصه (27تا 30-3-68تا 69- 1386). تعلیم و تربیت استثنایی. 1386; 4 (68 و 69)

URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1785-fa.html


، Nashriyeh2005@gmail.com
چکیده:   (2738 مشاهده)
در برنامه قصه گویی مخاطب ها امکان دخالت و اعتراض را دارند و وجود خود را بهتر حس می‌کنند و این امکان در پرورش استعدادها و پرورش قدرت تخیل خلاقیت کودکان تأثیر زیادی دارد. چون علاوه بر پرورش قدرت حافظه و تمرین استفاده بهتر از بهره هوشی، قدرت بیان آنان را نیز تقویت می‌کند و برای کودکانی که کم رو و جامعه گریزند راه درمان مناسبی است که صفت اجتماعی بودن را به آنها می دهد. مفهوم تولد و مرگ، آشنایی با اجداد و گذشتگان و روش های زندگی آنها را می‌توان به صورت قصه برای کودک بیان کرد. اگر انتخاب چنین قصه هایی به درستی صورت گیرد کودکان با شنیدن حوادث برای چند لحظه کوتاه ترس را تجربه می‌کنند اما بلافاصله به پیگیری قصه رو می آورند. ث) در اینگونه قصه ها باید به این نکته توجه کرد که در داستان کودکان نباید شخصیت اصلی کارش به ناکامی و شکست کشیده شود.
     
نوع مطالعه: مروری | موضوع مقاله: عمومي
دریافت: 1398/11/9 | پذیرش: 1398/11/12 | انتشار: 1398/11/12 | انتشار الکترونیک: 1398/11/12

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.