، Nashriyeh2005@gmail.com
چکیده: (2751 مشاهده)
در این مطالعه ، گرچه بیماران بیشتر دارای ناتوانی یادگیری متوسط یا شدید بودند، با این حال تشخیص بالینی اختلال شخصیت به افراد دارای ناتوانی ذهنی مرزی یا خفیف محدود بود. شاید فرد بتواند بپذیرد که مقدار شیوع 7 درصد، شیوع واقعی اختلال های شخصیت در ناتوانی یادگیری را کم برآورد کرده است، اما این احتمالا یک انعکاس صحیح تری از کار بالینی روزمره است و ارزشی نخواهد داشت که همه بیماران بر حسب معیارهای سخت ICD-10 شناسایی شوند ( سازمان جهانی بهداشت، 1993). گرچه یافتههای حاصل از مطالعه های قبلی نشان داده که این دو اختلال با احتمال بیشتری به خدمات جامعه ناتوانی یادگیری ارجاع داده می شود (خان و همکاران، 1997) با این حال این یافته به تنهایی غیرمحتمل است که شیوع کم و غیرمعمول سایر اختلال های شخصیت را در این مطالعه تبیین نماید.
نوع مطالعه:
ترجمه (پایان پذیرفته است) |
موضوع مقاله:
مشکلات يادگيري دریافت: 1398/11/9 | پذیرش: 1398/11/12 | انتشار: 1398/11/12 | انتشار الکترونیک: 1398/11/12
ارسال پیام به نویسنده مسئول