، Nashriyeh2005@gmail.com
چکیده: (2724 مشاهده)
یکی از مشکل های شایع در مدارس استثنایی اختلال دستنویسی است. این دانشآموزان علیرغم تذکرهای مکرر آموزگار نمی توانند خوانا و یکنواخت بنویسند، حروف را به خوبی شکل نمیدهند، حروف را روی خط نمی نویسند، اندازه حروف را نسبت به هم رعایت نمی کنند، یا حروف را بسیار فشرده می نویسند و یا اینکه فاصله گذاری بین کلمه ها بسیار ناهماهنگ است به طوری که نمیتوان تشخیص داد در کجا یک کلمه تمام می شود و از کجا کلمه بعدی شروع می شود. نتیجه ای که حاصل می شود این است که نوشته آنها را اغلب یا به سختی می توان خواند و یا تقریبا غیرقابل خواندن است حتی اگر متن آنها غلط املایی نداشته باشد. برای حل مشکل این کودکان، نیاز به رویکردهای درمانی خاصی وجود دارد به همین جهت این دانشآموزان اغلب برای درمان به کاردرمانگر ارجاع داده می شوند.
نوع مطالعه:
مروری |
موضوع مقاله:
آسیب دیده شنوایی دریافت: 1398/11/2 | پذیرش: 1398/11/12 | انتشار: 1398/11/12 | انتشار الکترونیک: 1398/11/12
ارسال پیام به نویسنده مسئول